FLOT עדיף על CROSS בסרטן ושט נתיח (ASCO)

ממצאי ניסוי שלב 3 מצביעים על יתרון בהישרדות הכוללת עם פרוטוקול כימותרפי פריאופרטיבי בהשוואה לגישה עם כימורדיותרפיה ניאואדג'ובנטית בחולים עם אדנוקרצינומה של הוושט נתיחה

ממצאי ניסוי שלב 3 ESOPEC מצביעים על יתרון בהישרדות כללית עם פרוטוקול כימותרפי פריאופרטיבי FLOT בהשוואה לגישה עם כימורדיותרפיה ניאואדג’ובנטית, CROSS, בחולים עם אדנוקרצינומה של הוושט נתיחה.

תוצאות המחקר, שהוצגו בכנס השנתי של האגודה האמריקנית לאונקולוגיה קלינית (ASCO) מכריעות את הוויכוח האם כימותרפיה במשלב  FLOT-5-florouracil , leucovorin, oxaliplatin ו-docetaxel — לפני ואחרי ניתוח, או רדיותרפיה ניאואדג’ובנטית עם CROSS – carboplatin ו-paclitaxel — ואחריה ניתוח היא הגישה הטובה ביותר.

“ישנו ויכוח לגבי האם לתת את כל הטיפול האדג’ובנטי לפני הניתוח או לשלב טיפול לפני ואחרי הניתוח” אמרה החוקרת הראשית של המחקר בהודעה לעיתונות של ASCO. ניסוי קליני זה מראה שגישת “הסנדוויץ'” מספקת תוצאות טובות יותר.

במחקר השתתפו 438 חולים עם אדנוקרצינומה של הוושט הניתנת לכריתה, שחולקו אקראית ל FLOT- (n=221) או לCROSS- (n= 217) הגיל החציוני היה 63 שנים ורובם (89.3%) היו גברים. ההישרדות החציונית בקבוצת ה-FLOT הייתה 66 חודשים לעומת 37 חודשים בקבוצת CROSS. שיעור ההישרדות לאחר 5 שנים היה 50.6% בקבוצת FLOT לעומת 38.7% בקבוצת CROSS.

החוקר הראשי של המחקר ציין כי יש להעדיף כימותרפיה פריאופרטיבית עם FLOT על פני כימורדיותרפיה ניאואדג’ובנטית עם CROSS והוסיף כי בעקבות המחקר FLOT יהיה כנראה גישה סטנדרטית יותר בארצות הברית לחולים המתאימים לכך. עם זאת, הוא תהה האם באמת יש צורך לבחור בין שתי השיטות בלבד. עוד הוא ציין כי ישנם מחקרים המשלבים FLOT ו-CROSS ביחד ומראים תוצאות מבטיחות. בנוסף, גישות חדשות כגון אימונותרפיה נכנסו לתמונה, עם תוצאות חיוביות בניסויים כמו CheckMate 577. הוא הוסיף כי עדיין יש צורך במחקרים נוספים לפיתוח טיפולים משולבים ואישיים טובים יותר.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה