תוצאות מבטיחות למשלב Icodec עם Semaglutide בהשוואה לאינסולין בלבד (מתוך הודעת Novo-Nordisk)

מנתונים חדשים שפורסמו מטעם חברת נובו-נורדיסק עולה כי התכשיר החד-שבועי המשלב Icodec עם Semaglutide בתכשיר יחיד ביחס קבוע (IcoSema) נמצא לא-נחות לעומת זריקה יומית של Glargine U100 עם Insulin Aspart להפחתת המוגלובין מסוכרר בחולים עם סוכרת מסוג 2.

במחקר COMBINE 3, מחקר אקראי בתווית-פתוחה בן 52 שבועות, נמצא כי זריקה חד-שבועית של IcoSema אינה-נחותה לעומת זריקות נפרדות שלGlargine U100  ו-Insulin Aspart בעת ארוחות. מדגם המחקר כלל 679 חולים עם סוכרת מסוג 2 והמוגלובין מסוכרר מעל ליעד (ממוצע של 8.3%) תחת טיפול יומי באינסולין בזאלי. חלק מהחולים נטלו גם טיפול תרופתי פומי להפחתת רמות הסוכר בדם.

לאחר 52 שבועות, נרשמה ירידה של 1.47% בריכוז המוגלובין מסוכרר עם IcoSema, בהשוואה לירידה של 1.40% עם טיפול יומי ב-Glargine ו-Aspart, לאור זאת, הושג התוצא העיקרי של העדר-נחיתות בטיפול.

ממשקל גוף התחלתי של 85.8 ק”ג, באלו שנטלו את התכשיר החד-שבועי המשולב נרשמה ירידה של 3.6 ק”ג לאחר 52 שבועות, זאת לעומת עליה של 3.2 ק”ג במשקל הגוף באלו שטופלו במשלב אינסולין בזאלי יומי עם אינסולין בולוס.

שיעורי היפוגליקמיה משמעותית קלינית (פחות מ-54 מ”ג/ד”ל) עמדו על 0.26 אירועים לשנת מטופל באלו בזרוע הטיפול ב-IcoSema, בהשוואה ל-2.18 אירועים לשנת מטופל עם טיפול יומי באינסולין בזאל-בולוס.

תופעות לוואי גסטרואינטסטינאליות תאמו לאלו המוכרות עם טיפול בתרופות ממשפחת אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 והיו ברובן בדרגה קלה-עד-בינונית.

נתונים אלו ממחקר COMBINE 3 הם הראשונים המתפרסמים מהמחקר הרב-מרכזי, בינלאומי, בשלב 3a, שהינו חלק מתכנית COMBINE. מחקר COMBINE 1 נמשך 52 שבועות, עם השוואה בין טיפול חד-שבועי ב-IcoSema לעומת Insulin Icodec בכ-1,300 חולים ומחקר COMBINE 2 בוחן את IcoSema לעומת Semaglutide בכ-700 חולים, כאשר התוצאות צפויות להתפרסם בהמשך השנה.

מתוך הודעת Novo-Nordisk

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה