השפעות טיפול אחזקה במעכב TNF במהלך היריון על תוצאות מיילדותיות (מתוך כנס ה-ACR Convergence)

בנשים עם מחלות ריאומטיות דלקתיות כרוניות, המשך טיפול אחזקה במעכבי TNF בזמן היריון לווה בתוצאות מיילדותיות דומות לאלו שתוארו במקרים של הפסקת הטיפול התרופתי, כך עולה מנתונים שהוצגו במהלך כנס ACR Convergence.  יתרה מזאת, בנשים הרות שהמשיכו בטיפול במעכבי TNF תועד שיעור נמוך יותר של זיהומים אימהיים חמורים, בהשוואה לאלו שהפסיקו את הטיפול התרופתי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחלות ריאומטיות דוגמת לופוס, דלקת מפרקים שגרונית וספונדילוארתריטיס עלולות להביא לעליה בסיכון לסיבוכים בהריון. מהניסיון בטיפול בנשים עם מחלת מעי דלקתית עלה כי המשך טיפול במעכבי TNF לאורך ההיריון עשוי לסייע בצמצום הבדלים אלו בשיעור הסיבוכים המיילדותיים.

להשוואת התוצאות המיילדותיות בקרב נשים שהמשיכו בטיפול במעכבי TNF אל מול אלו שהפסיקו את הטיפול בהיריון, החוקרים בחנו נתוני עולם-אמיתי ממאגר נתונים ארצי בצרפת. הם כללו 2,082 הריונות עם עובר יחיד של נשים שטופלו במעכבי TNF בשל מחלות ריאומטיות דלקתיות כרוניות שהרו בין 2008 ו-2017. מבין הנשים שנכללו במחקר, 579 אובחנו עם דלקת מפרקים שגרונית ו-1,503 אובחנו עם ספונדילוארתריטיס. בסך הכול, 1,497 נשים הפסיקו את הטיפול במעכבי TNF עם גילוי ההיריון.

סיבוכים בהריון כללו מומים, סיבוכים מיילדותיים וזיהומים. החוקרים השלימו ניתוח סטטיסטי להשוואת התוצאות בין אלו שהמשיכו בטיפול במעכבי TNF אל מול אלו שהפסיקו את הטיפול התרופתי.

מהנתונים עולה כי המשך טיפול במעכבי TNF לא לווה בעליה בסיכון לסיבוכים מיילדותיים או ביילוד. בנוסף, שיעור זיהומים אימהיים חמורים שדרשו אשפוז היה נמוך יותר משמעותית בקרב נשים שהמשיכו בטיפול במעכבי TNF, בהשוואה לאלו שהפסיקו את הטיפול התרופתי בזמן היריון (0.2% לעומת 1.3%;סיכון יחסי מתוקן של 0.2, רווח בר-סמך 95% של 0.1-0.6).

החוקרים כותבים כי עבור ריאומטולוגים המסתייגים מהמשך טיפול בזמן הריון בשל חשש מפני הסיכון לזיהום, נראה כי הממצאים אינם תומכים בהפסקת הטיפול. בכוונתם לאסוף נתונים נוספים במטרה לקבוע מדוע בנשים שהפסיקו את הטיפול התרופתי תועד שיעור זיהומים גבוה יותר.

מתוך כנס ה-ACR Convergence

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה