עירוי CAR-T למחלות אוטואימוניות סיסטמיות (ASH)

לופוס זאבת ויקיפדיה
עירוי CAR-T הוביל להפוגה מתמשכת וללא תרופות בחולי זאבת, מיוזיטיס וטרשת מערכתית, כך עולה ממחקר שהוצג בכנס האיגוד האמריקאי להמטולוגיה

עירוי יחיד של טיפול מכוון-CD19 בתאי CAR-T אוטולוגים הוביל להפוגה מתמשכת וללא תרופות ב-15 חולים עם זאבת מסכנת חיים, מיוזיטיס דלקתית אידיופטית או טרשת מערכתית, כך על פי מחקר שהוצג בכנס האיגוד האמריקאי להמטולוגיה (ASH).

המחקר למעשה מראה כי טיפול בתאי T עם אנטיגן כימרי (CAR-T) מכוון CD19, ששינה את נוף הטיפול בגידולים ממאירים של תאי B, עשוי להיות הבטחה גדולה לפחות בשלוש מחלות אוטואימוניות סיסטמיות תלויות נוגדנים אוטואימוניים. התגובה במחקר נמשכה במשך תקופת מעקב חציונית של 15 חודשים, כאשר כל החולים הגיעו להפוגה מלאה.

נראה כי הטיפול בתאי CAR-T ייצר “איפוס מלא של תאי ה-B”, ואולי אפילו ריפא, בקרב 15 המטופלים שנבדקו שנגמרו להם אפשרויות הטיפול והיה להם תוחלת חיים משוערת קצרה. חלק מהמקרים תוארו בעבר – כולל ב-Annals of the Rheumatic Diseases מוקדם יותר השנה, Nature Medicine ב-2022 וב-New England Journal of Medicine ב-2021.

כעת בתקופת מעקב ארוכה יותר באופן משמעותי, החוקרים הגיעו להבנה טובה יותר של ה”ביולוגיה של תאי B מאחורי הטיפול שלנו”, אמר המחבר הראשי של המחקר. עם זאת, הוא הוסיף כי “אנו זקוקים למעקב ארוך יותר כדי לקבוע עד כמה הטיפול יהיה יעיל בטווח הארוך”.

כל 15 המטופלים שנכללו באנליזה טופלו לפני כן בכבדות ומחלתם כללה מעורבות מרובת איברים. לפני הטיפול בתאי CAR-T, לחולים היה משך מחלה חציוני של 3 שנים, מ-1 ועד 20 שנה, והם נכשלו בחציון של חמישה טיפולים קודמים. החולים היו צעירים – גיל חציוני של 36 שנים – שהוא הרבה יותר צעיר מרוב החולים האונקולוגיים שעוברים טיפול בתאי CAR-T.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה