טיפול חדש בזמן הפרודרום של המיגרנה (The Lancet)

migraine, headache
מחקר חדש שפורסם ב-The Lancet מראה לראשונה כי נטילת סוג מסוים של תרופות למיגרנה בשלב הפרודרומלי מפחיתה את ההתפתחות ואת חומרת הכאב

מחקר חדש שפורסם ב-The Lancet והוצג בקונגרס כאבי הראש האירופי ה-17 מראה לראשונה כי נטילת סוג מסוים של תרופות למיגרנה במהלך השלב הפרודרומלי מפחיתה את ההתפתחות ואת חומרת כאב הראש שהולך לבוא.

בניסוי ה-PRODROME המוצלב האקראי, מבוקר פלצבו, טיפול ב-ubrogepant (Ubrelvy), אחד מהאנטגוניסטים החדשים לקולטן CGRP במהלך שלב הפרודרום מנע התפתחות של כאב ראש בינוני/חמור הן 24 שעות והן 48 שעות לאחר הטיפול. התרופה גם הפחיתה כאב ראש בכל עוצמה תוך 24 שעות ונכות תפקודית בהשוואה לפלסבו.

הפרודרום הוא בדרך כלל השלב המוקדם ביותר של התקף מיגרנה ומאמינים כי הרוב המכריע של החולים במיגרנה חווים אותו. הוא מורכב מתסמינים שונים, כולל רגישות לאור, עייפות, שינויים במצב הרוח ובתפקוד קוגניטיבי, השתוקקות למזונות מסוימים וכאבי צוואר, שיכולים להופיע מספר שעות או ימים לפני הופעתו.

“זו היא דרך שונה לחלוטין לטיפול בהתקף מיגרנה – לטפל בהתקף לפני שמתחיל כאב הראש. זהו שינוי פרדיגמה באופן שבו אנו ניגשים לטיפול החריף במיגרנה”, אמר מחבר המחקר. “כיום, אנחנו מייעצים לחולים אם הם מרגישים שמתקרב התקף לא לעשות שום דבר שעלול להחמיר אותו ולוודא שיש להם את הטיפול האקוטי שלהם זמין כאשר שלב כאב הראש מתחיל. בטיפול זה אנו למעשה יכולים להמליץ לאנשים להתכונן להתקף במקום זאת, כשכיום אין יותר מדי מה לעשות בפרודרום”, הוסיף.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה