סיכון גבוה יותר למחלות מעי דלקתיות בצריכת תזונה אולטרה-מעובדת (American College of Gastroenterology)

מחקר חדש שפורסם בכנס השנתי של ה-American College of Gastroenterology הראה כי ישנו סיכון גבוה יותר למחלות מעי דלקתיות (IBD) בקרב מבוגרים שצרכו תזונה עשירה במזון אולטרה-מעובד. המחקר, שהיה מטה-אנליזה של ארבעה מחקרים, מצא כי ישנו סיכון גבוה ב-47% להתפתחות IBD במבוגרים שצרכו רמות גבוהות של מזונות מעובדים במיוחד, בהשוואה לביקורות.

לפי החוקר הראשי במחקר, “ההשפעה הפוטנציאלית של תזונה לקויה על המעיים היא שאלה קריטית לבריאות הציבור. תזונה עשויה להיות רק תורם אפשרי אחד למחלות מעי דלקתיות, לצד גורמי סיכון אחרים כמו גנטיקה ומערכת חיסונית פגומה”.

הוא הוסיף כי “הנתונים שלנו תואמים גם מחקרים תצפיתיים אחרים שמצאו שצריכה מוגברת של ג’אנק פוד, יחד עם צריכה מופחתת של פירות וירקות טריים, קשורים להתפתחות של IBD. מכיוון שהאמריקאים צורכים למעלה מ-60% מהקלוריות שלהם בצורה של מזונות מעובדים במיוחד, הפחתה של צריכה זו עשויה להפחית באופן משמעותי את שכיחות ה-IBD”.

ארבעת המחקרים כללו 652,880 מבוגרים, 2,240 מקרים של IBD עם תקופת מעקב שנעה בין 2.3 ל-22.3 שנים. במחקרים תועדו סיכונים מוגברים מובהקים סטטיסטית הן למחלת קרוהן והן לקוליטיס כיבית. הסיכון היחסי ל-IBD עם צריכת מזון מעובד היה 1.47, 1.94 לקרוהן ו-1.26 לקוליטיס כיבית.

עם זאת, לפי המחקר, לא ברור מה עשוי להגביר את הקשר בין IBD למזון אולטרה מעובד, האם זו תכולת החומרים התזונתיים של מזונות אלו, בהתחשב בכך שרבים מהם עשירים בתוספת סוכר, נתרן ושומן רווי ודלים בסיבים תזונתיים (גורמי סיכון פוטנציאליים ל-IBD) או האם אלו חומרים מתחלבים הקיימים בחלק מהמזונות הללו, כימיקלים אחרים שנוספו במהלך העיבוד או שזה גורם אחר.

לכתבה ב-medscape

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה