הירידה במשקל לאחר טיפול ב-tirzepatide נמשכת מעבר לשנה (EASD)

השמנה Obesity

Tirzepatide (Mounjaro) ממשיך לעודד ירידה משמעותית במשקל גם לאחר תקופת המעקב של הניסוי שבוצע בתרופה שארכה שנה אחת, ואלו שהפסיקו את התרופה אחריו חזרו לחלק מהמשקל, אך לא כולם, כך עולה ממחקר שהוצג במפגש השנתי של האגודה האירופית למען חקר הסוכרת (EASD).

המחקר מתאר מטופלים לאחר ניסוי ה-SURMOUNT-4 של חברת התרופות אלי לילי, שכלל 783 מבוגרים עם השמנת יתר או עודף משקל אך ללא סוכרת. במהלך ניסוי זה, הנבדקים נטלו את התרופה במשך 36 שבועות, ובקרב אלו שהוקצו באקראי להמשיך ליטול אותה עוד 52 שבועות נרשמה ירידה ממוצעת במשקל של 26.0%, בהשוואה לאלו שהוקצו להפסיק את התרופה. נטילת התרופה והחלפה לפלצבו העלתה במקצת את המשקל, אך עדיין כללה שמירה של ירידה של 9.5% מהבסיס עד 88 שבועות.

“הירידה במשקל שראינו בניסוי SURMOUNT-4 הייתה, כצפוי, מאוד טובה. זה באמת מדהים איפה אנחנו נמצאים עכשיו בטיפול בהשמנת יתר בהשוואה למקום שבו היינו לפני 5 או 10 שנים לאחרונה. אנו בעיצומה של מהפכה, למקרה שלא שמתם לב, בטיפול במחלות קרדיומטבוליות”, אמר החוקר הראשי של המחקר ד”ר לואי ג’יי ארון, במהלך הצגת הנתונים ב-EASD.

מנהל המזון והתרופות האמריקני אישר את tirzepatide לטיפול בסוכרת מסוג 2 במאי 2022 וצפוי להכריז בהמשך 2023 גם על התוויה לטיפול בירידה במשקל אצל אנשים עם או בלי סוכרת.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה