החל מתן חיסונים כנגד נגיף הקורונה לאוכלוסיות בסיכון בהתאם להנחיות משרד הבריאות

קורונה corona

החל מתן חיסונים כנגד נגיף הקורונה לאוכלוסיות בסיכון בהתאם להנחיות משרד הבריאות. החיסון יינתן במרפאות ייעודיות של כללית, מומלץ לזמן מראש תור באתר, באפליקציה או במוקד 2700*

רות ברוך, ראש אגף סיעוד בקהילה בכללית ״אומנם אנו בעיצומם של אירועים ביטחוניים קשים ומטלטלים, יחד עם זאת, אנו ערוכים על מנת לתת למטופלים המעוניינים בכך, להתחסן כנגד נגיף הקורונה שמספק הגנה מפני המחלה וסיבוכיה”.

החיסונים הם של חברת מודרנה, מעודכנים לזן הפעיל בעת הזו (אומיקרון XBB.1.5) ומאושרים על ידי ה- FDA. על פי הנחיות משרד הבריאות ניתן להתחסן בחיסון זה, ללא קשר לסוג החיסון שניתן בעבר או למספר המנות שניתנו בעבר.

המשרד מבקש להזכיר כי החיסון משפר את המוגנות לנגיף הקורונה ומגן מפני תחלואה קשה וממליץ לציבור ובעיקר לאוכלוסיות בסיכון להגיע ולהתחסן.

גם בעיתות חירום חשוב להמשיך ולהגיע לקבלת טיפול רפואי ככל שנדרש ולהגיע להתחסן.

יש לקבוע תור לחיסון במוקדי קופות החולים:
כללית: באתר, באפליקציה ובמוקד *2700
מכבי: באתר, באפליקציה ובמוקד ׳מכבי ללא הפסקה׳ במספר *3555
מאוחדת: באתר, באפליקציה ובמוקד *3833 או ישירות במרפאה
לאומית: *507 או 1700507507

האגודה למלחמה בסרטן קוראת לחולי הסרטן להתחסן נגד שפעת ואומיקרון

אגודה למלחמה בסרטן קוראת לציבור חולי וחולות הסרטן לגשת לקופות החולים ולקבל את החיסונים נגד שפעת ונגד תתי הזנים החדשים של זן האומיקרון (קורונה).  באגודה מסבירים כי גם בתוך האיום הביטחוני, במצב של מלחמה חשוב לא להזניח את שירותי הבריאות החיוניים, לרבות חיסונים שגרתיים וטיפול רפואי לפי הצורך.

מחלת השפעת היא מחלה נגיפית המאופיינת בהתפרצויות עונתיות בהיקף גדול. לחולי וחולות מחלות סרטן, ובמיוחד כאלו שנמצאים בעיצומם של טיפולים כימותרפיים, ישנה נטייה מוגברת ללקות בסיבוכי מחלת השפעת. במקביל הם גם חשופים לסיכון מוגבר לסיבוכים בריאותיים כתוצאה מתחלואה בקורונה. יודגש כי על פי הנחיות משרד הבריאות ניתן לקבל את החיסון נגד קורונה באותו ביקור שבו מקבלים חיסון נגד שפעת או בכל מרווח זמנים בין החיסונים.

פרופ’ משה מיטלמן, יו”ר האגודה למלחמה בסרטן, הסביר כי: “חשוב לא להזניח את שירותי הבריאות החיוניים לרבות חיסונים וטיפול רפואי לפי הצורך. המערכת החיסונית של החולים הנמצאים בטיפולים אונקולוגיים פגיעה יותר לשפעת ולקורונה לעומת שאר האוכלוסייה. הידבקות באחת מהן עלולה להביא לסיבוכים ולאשפוז ואף חלילה למוות. הוכח מחקרית כי התחסנות של אוכלוסייה בסיכון מפחיתה אשפוזים, סיבוכים ואף תמותה, ואנו ממליצים לחולי הסרטן להתחסן על מנת שגופם יחל ביצירת נוגדנים. במקרה של ספק או התלבטות – מומלץ להיוועץ ברופא המטפל”.

את החיסון ניתן לקבל בכל קופות החולים ללא תשלום.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה