Tirzepatide עדיפה על Semaglutide באיזון סוכרת ובירידה במשקל (Annual Meeting of the EASD)

מטה-אנליזה חדשה שכללה 22 מחקרים הראתה כי התרופה Tirzepatide (Mounjaro), עדיפה על Semaglutide (Ozempic, Wegovy ו-Rybelsus) מבחינת הבקרה הגליקמית והירידה במשקל

מטה-אנליזה חדשה שכללה 22 מחקרים הראתה כי התרופה Tirzepatide (Mounjaro), עדיפה על Semaglutide (Ozempic, Wegovy ו-Rybelsus) מבחינת הבקרה הגליקמית והירידה במשקל, כך ש- Tirzepatideהביאה להפחתה ממוצעת במשקל הגבוהה ב-5.7 ק”ג מזו של Semaglutide. “תוצאות אלו הופכות את Tirzepatide לאופציה מבטיחה בניהול מטופלים עם סוכרת מסוג 2”, אמר החוקר הראשי ד”ר תומס קרגיאניס, אוניברסיטת אריסטו, סלוניקי, יוון, שהציג את המחקר בכנס השנתי של האגודה האירופית לחקר הסוכרת (EASD) בתחילת אוקטובר 2023.

מחקרים רבים נערכו על Tirzepatide, הפועלת במנגנון כפול המשפיע על קולטני ההורמון GIP ועל קולטני ההורמון GLP-1, אך לא נערכו השוואות רבות עם Semaglutide, אגוניסט סלקטיבי לקולטנים ל-1-GLP. בהתאם לזאת, קראגיאניס ועמיתיו ערכו מטה-אנליזה שכללה 22 מחקרים ו-18,472 מטופלים. מינון התחזוקה במסגרת המחקר היה 5,10 או 15 מ”ג פעם בשבוע עבור Tirzepatide, ו-0.5,1 או 2 מ”ג פעם בשבוע עבור Semaglutide למשך 12 שבועות לפחות.

תוצאות המחקר הראו כי עבור Tirzepatide במינון 15 מ”ג נמצאה היעילות הגבוהה ביותר בהפחתת ההמוגלובין המסוכרר (HbA1c) בהשוואה לפלצבו (שונות ממוצעת,mean difference -2.00%), ולאחר מכן Tirzepatide במינון 10 מ”ג (md -1.86%) ו-Semaglutide במינון 2 מ”ג (md -1.62%). כמו כן, הירידה במשקל בכל המינונים של Tirzepatide הייתה גדולה יותר (-10.96 ק”ג, -8.75 ק”ג, -6.16 ק”ג עבור 5,10,15 מ”ג בהתאמה) בהשוואה ל- Semaglutide (-5.24 ק”ג, -4.44 ק”ג, -2.72 ק”ג עבור 0.5,1,2 מ”ג בהתאמה). יש לציין כי עבור Tirzepatide במינון 15 מ”ג היה השיעור הגבוה ביותר לתופעות לוואי בהשוואה לפלצבו, אך לא נצפו הבדלים משמעותיים בין שתי התרופות במינונים השונים מבחינת תופעות הלוואי, למעט Tirzepatide במינון 15 מ”ג שהיה עם סיכון גבוה יותר להקאות לעומת Semaglutide במינון 1 מ”ג (RR 1.39) ו-0.5 מ”ג (RR 1.85).

לכתבה ב-Medscape

2 תגובות
  1. אדיב גולדהבר
    אדיב גולדהבר אומר:

    האפקט של הטריזפטייד על הירידה במשקל מרשים מאד, אבל ראינו אפקט דומה גם לסמגלוטייד 2.4 מג . האם העובדה שבטריזפטייד יש לנו שילוב של
    GLP1 anl+GIP
    לGIP יש אפקט תורם נוסף בירידה במשקל? בפחות תופעות לוואי? ברגישות לאינסולין?

  2. מערכת האתר
    מערכת האתר אומר:

    מהנתונים הזמינים עולות עדויות המרמזות כי הטיפול ב-Tirzepatide יעיל יותר מ-Semaglutide, ודאי במינון של 1 מ”ג אך כנראה גם במינונים גבוהים יותר, זאת הודות למנגנון הפעולה המשולב (GLP-1 + GIP) והינו התכשיר היחיד ממשפחה זו המאושר כיום לשימוש. מדובר בתכשיר פוטנטי יותר הודות למנגנון הפעולה המשולב אך מסיבה זו גם כרוך בשיעור גבוה של תופעות לוואי.

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה