מעכבי SGLT2 בטוחים לטיפול מיידי במאושפזים עקב אי ספיקת לב (AMSTERDAM)

מחקר שנערך לאחרונה הצביע על בטיחות הטיפול בתרופה Dapagliflozin, ממשפחת מעכבי SGLT2, עבור מטופלים שאושפזו בשל אי ספיקת לב חריפה, כך שטיפול זה שיפר את היכולת להפריש שתן ונתרן תוך הפחתת מינון המשתן

מחקר שנערך לאחרונה והוצג בקונגרס של האגודה האירופאית לקרדיולוגיה, הצביע על בטיחות הטיפול בתרופה (Dapagliflozin (Forxiga ממשפחת מעכבי SGLT2 עבור מטופלים שאושפזו בשל אי ספיקת לב חריפה, כך שטיפול זה שיפר את היכולת להפריש שתן ונתרן (Diuresis & Natriuresis) תוך הפחתת מינון המשתן וקיצור משך האשפוז בבית החולים. כ-80% מהמטופלים המאושפזים עם אי ספיקת לב בארה”ב כיום, אינם מטופלים בתחילה במעכבי SGLT2, כנראה משום שהרופאים אינם מרגישים בנוח לשנות את הטיפול התרופתי של המטופל ביום הראשון לאשפוז. פרופ’ זכארי קוקס, פרופסור לרוקחות באוניברסיטת Lipscomb College of Pharmacy בנאשוויל, טנסי, אמר כי “תוצאות המחקר צריכות להעצים את הרופאים, כך שיתחילו טיפול עם מעכבי SGLT2 מוקדם ככל הניתן במסגרת האשפוז, ולאחר מכן ימשיכו אותו גם לאחר השחרור”.

הן ההנחיות של האגודה האירופית לקרדיולוגיה לשנת 2023 והן ההנחיות האמריקאיות לשנת 2022 נתנו עדיפות לטיפול במעכבי SGLT2 במהלך אשפוז עקב אי ספיקת לב חריפה, עם זאת, העדויות לבטיחות וליעילות הטיפול הינן מועטות. המחקר הנוכחי כלל 238 מבוגרים שאושפזו בגין אי ספיקת לב חריפה ושהחלו פרוטוקול טיפולי תוך 24 שעות מרגע שהגיעו לבית החולים. כל המטופלים קיבלו פרוטוקול טיפול סטנדרטי עם משתני לולאה, ומחציתם קיבלו טיפול נוסף שכלל מינון יומי של Dapagliflozin 10 מ”ג. התוצא הראשי של המחקר היה מדד יעילות השיתון, שחושב כשינוי המשקל המצטבר של המטופל חלקי המינון המצטבר של המשתנים.

תוצאות המחקר הראו שהירידה הממוצעת במשקל הגוף הייתה כמעט זהה בין זרועות הטיפול, אך עבור המטופלים שקיבלו Dapagliflozin, הירידה התרחשה עם מינון מצטבר של משתנים הנמוך ב-35% (P=0.06). כמו כן, הטיפול ב- Dapagliflozin גם הגביר משמעותית את שיתון הנתרן, וקיצר משמעותית את הזמן עד להפסקת הטיפול במשתנים IV ועד לשחרור מבית החולים.

כתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה