מתן טיפות עיניים עם Betamethasone פעמיים ביום עשוי להקל על כאב ודלקת לאחר ניתוח קטרקט (Clinical Ophthalmology)

במאמר שפורסם בכתב העת Clinical Ophthalmology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי תכשיר SURF-201, טיפול מקומי ניסיוני ללא-חומרים משמרים המבוסס על Betamethasone Sodium Phosphate, הוכח כיעיל במניעת דלקת וכאב בחולים לאחר ניתוח קטרקט.

החוקרים מסבירים כי בטיפות עיניים אלו, Betamethasone Sodium Phosphate בריכוז של 0.2% שהוא גבוה יותר מהריכוז בתכשירים אחרים, עובדה המאפשרת מתן הטיפול בתדירות נמוכה יותר של פעמיים ביום.

במחקר בשלב 2 נכללו 83 חולים, אשר חולקו באקראי ביחס 1:1 לקבלת SURF-201 או תכשיר דמה מיום 1 עד יום 15 לאחר ניתוח קטרקט. הערכות היעילות כללו בדיקה ביו-מיקרוסקופית להערכת תאי מדור קדמי והערכת כאב לפי סולם VAS (או Visual Analog Scale).

בשיעור גבוה יותר של מטופלים בזרוע ההתערבות תועד מדד תאי מדור קדמי אפסי לאחר 15 ימים, בהשוואה לאלו בזרוע הביקורת (56.4% לעומת 20.9%, p<0.001). שיעור החולים שנותרו ללא כאב לאורך תקופת המחקר היה גבוה יותר באופן עקבי בקרב מטופלים ב-SURF-201 לעומת קבוצת הביקורת, אם כי ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

תרופת המחקר נסבל היטב, כאשר מרבית תופעות הלוואי היו בדרגה קלה-עד-בינונית והיארעות אירועים חריגים על-רקע הטיפול הייתה דומה בשתי קבוצות.

בשני חולים בזרוע SURF-201 תועדה עליה בלחץ תוך-עיני ביום 1, עם ערכים שהגיעו עד 18 מ”מ כספית בחולה אחד ועד 17 מ”מ כספית בחולה השני, כאשר אלו טופלו בתרופות להפחתת לחץ תוך-עיני.

החוקרים כותבים כי חולים מבוגרים מתקשים להשתמש בטיפות עיניים הדורשות מתן מספר פעמים ביום ולכן משטר הדורש מתן טיפול בתדירות פחותה של פעמיים ביום עשוי להקל על חולים אלו לקבל את הטיפול בהתאם להמלצות.

Clinical Ophthalmology, Aug 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה