הפרעות קצב לב חמורות נדירות מאוד בזמן משחקי וידאו (J Am Coll Cardiol)

בקרב צעירים עם אבחנה של מחלת לב גנטית המעלה את הסיכון להפרעות קצב לב חדריות הסיכון לאירוע לבבי בזמן משחקי וידאו או משחקים אלקטרוניים אחרים הוא נמוך מאוד, במידה ומחלת הלב מטופלת היטב, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Cardiology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לאחרונה צצו דיווחים לפיהם משחקי וידאו עשויים להוות טריגר להפרעת קצב לב מסכנות חיים בחולים בסיכון להפרעות אלו. עם זאת, השכיחות של אירועים לבביים בחולים עם מחלת לב גנטית על-רקע משחקים אלקטרוניים לא נבחנה עד כה.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה להגדיר את שיעורי ההימצאות של אירועים לבביים בעל-רקע משחקים אלקטרוניים בקרב מטופלים עם מחלת לב גנטית.

החוקרים השלימו סקירה של נתוני כל החולים שטופלו במרפאת הפרעות קצב לב גנטיות במאיו קליניק בין יולי 2000 ועד נובמבר 2022 במטרה לזהות חולים עם היסטוריה של משחקי וידאו בעת האירוע הלבבי.

מדגם המחקר כלל 3,370 חולים עם מחלת לב גנטית (גיל ממוצע בעת הערכה ראשונה של 27 שנים, 55% נשים), כאשר ב-1,079 חולים (32%) דווח על אירוע לבבי לפני האבחנה, כולל חמישה חולים (0.5%) עם אירוע על-רקע משחקי וידאו (שלושה חולים עם טכיקרדיה חדרית פולימורפית קטכולאמינרגית, חולה עם תסמונת Long QT Syndrome וחולה אחד עם פרפור חדרים משנית להתכווצות חדרית מוקדמת).

לאחר האבחנה והטיפול, 431 חולים (13%) חוו אירוע לבבי תחת טיפול, מבין אלו מקרה אחד היה על-רקע משחקי וידאו (0.2%) בחולה עם טכיקרדיה חדרית משנית לחסימת מוצא חדר ימין ורגישה לקטכולאמינים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למרות דיווחים אנקדוטליים של הפרעות קצב לב מסכנות חיים על-רקע משחקי וידאו, במחקר הגדול נמצא כי מדובר באירועים נדירים ביותר. למרות שלמשחקי וידאו עשויות להיות השלכות שליליות על המצב הבריאותי, אין מקום לחשש מפני מוות פתאומי עקב הפרעת קצב משנית למשחקים אלו.

J Am Coll Cardiol, Aug 15, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה