טיפות עיניים עם אטרופין במינון נמוך בטוחות לשימוש בילדים (Optom Vis Sci)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Optometry and Vision Science עולה כי טיפות עיניים עם אטרופין במינון נמוך (0.03% ו-0.05%) הובילו להגדלה ניכרת של האישון בילדים בגילאי 6 עד 17 שנים, ללא שינוי משמעותי בראיה דו-עינית ובחדות הראיה.

מדגם המחקר כלל 46 ילדים בגילאי 6-17 שנים (28 בנות, 18 בנים), שחולקו באקראי לארבע קבוצות: פלסבו, אטרופין בריכוז 0.01%, אטרופין בריכוז 0.03%, או אטרופין בריכוז 0.05%.

החוקרים בחנו את חדות הראיה למרחק ולקרוב, גודל האישון ומדדים עיניים נוספים. ההערכות העיניות הושלמו לפני מתן הטיפול בטיפות עיניים ולאחר 30 דקות, 60 דקות ו-24 שעות ממתן הטיפול התרופתי.

מהנתונים עולה כי קטרי האישון בתנאי אור מעומעם או בחשיפה לאור היו שונים משמעותית בין שלוש קבוצות הטיפול באטרופין ובין זרוע הפלסבו. באופן ספציפי, בקרב משתתפים בזרוע הטיפול באטרופין בריכוז 0.03% ו-0.05% תועדה הגדלה של האישונים מתחילת המחקר בכל נקודת זמן (p<0.05). למרות שבחולים בזרוע הטיפול באטרופין בריכוז 0.1% תועד שינוי מינימאלי בגודל האישון, החוקרים מדווחים על הבדל מובהק סטטיסטית בהערכת גודל האישון בתנאי עור מעומעם לאחר 60 דקות (p=0.02).

החוקרים מדווחים עוד כי לא זוהתה השפעה משמעותית על חדות הראיה, אקומודציה וראיה דו-עינית עם מתן אטרופין בכל ריכוז לעומת פלסבו.

החוקרים כותבים כי זהו המחקר הראשון להערכת ההשפעה של טיפות עיניים עם אטרופין בריכוז 0.01%, 0.03% ו-0.05% על ראיה דו-עינית. למרות שטיפות עיניים עם אטרופין בריכוז 0.03% ו-0.05% הביאו לעליה בגודל האישון, לא תועדה השפעה על חדות ראיה, אקומודציה וראיה דו-עינית, עדות לכך שטיפות אלו בטוחות לשימוש בילדים בגילאי 6-7 שנים.

Optom Vis Sci, Aug 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה