האם יש מקום למתן Atezolizumab כקו-טיפול ראשון כנגד סרטן ריאות מתקדם מסוג NSCLC? (מתוך The Lancet)

טיפול מונותרפי ב- Atezolizumab לווה בשיפור הישרדות כוללת של חולים עם סרטן ריאות מתקדם או גרורתי מסוג NSCLC (או Non-Small Cell Lung Cancer), בהשוואה לטיפול בתכשיר כימותרפי יחיד, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת The Lancet.

מדגם המחקר כלל 453 חולים עם NSCLC בשלב IIIB (14%) או IV (86%) שלא היו מתאימים לטיפול כימותרפי משולב על-בסיס פלטינום וחולקו באקראי לקבלת Atezolizumab (302 חולים) או טיפול כימותרפי בתכשיר יחיד עם Vinorelbine או Gemcitabine (151 חולים).

התוצא העיקרי היה הישרדות הכוללת, כפי שנקבע באוכלוסייה לפי כוונה לטפל.

מדובר במחקר האקראי הראשון בשלב 3 להערכת היעילות והבטיחות של טיפול אימונותרפי באוכלוסיית חולים זו, כאשר משך המעקב החציוני עמד על 41 חודשים והגיל החציוני של החולים עמד על 75 שנים. בלמעלה ממחצית מהחולים לא היה ביטוי PD-L1.

מניתוח הנתונים עולה כי ההישרדות הכוללת עמדה על 10.3 חודשים בזרוע Atezolizumab לעומת 9.2 חודשים בזרוע הטיפול הכימותרפי (יחס סיכון של 0.78, p=0.028). לאחר 12 חודשים, שיעורי ההישרדות הכוללים עמדו על 44% בזרוע הטיפול ב- Atezolizumab לעומת 39% בזרוע הטיפול הכימותרפי ולאחר 24 חודשים עמדו שיעורים אלו על 24% לעומת 12%, בהתאמה.

חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 4.2 חודשים בזרוע Atezolizumab לעומת 4.0 חודשים בזרוע הטיפול הכימותרפי (יחס סיכון של 0.87); השיעורים עמדו על 20% לעומת 14% לאחר 12 חודשים ועל 9% לעומת 2% לאחר 24 חודשים.

הטיפול ב- Atezolizumab לווה בשיפור אובדן תאבון, עצירות, קוצר נשימה, שיעול וכאבי חזה. שיעורי אירועים חריגים בדרגה 3-4 על-רקע הטיפול התרופתי (16% לעומת 33%) ומקרי תמותה על-רקע הטיפול התרופתי (1% לעומת 3%) היו נמוכים יותר בזרוע Atezolizumab לעומת זרוע הטיפול הכימותרפי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בחשיבות האפשרית של הטיפול האימונותרפי ב- Atezolizumab כקו-טיפול ראשון בחולים שאינם מתאימים לטיפול כימותרפי המבוסס על פלטינום.

The Lancet, July 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה