האם קיים קשר בין רמות Lipoprotein A ובין הסיכון לפרפור פרוזדורים? (Clin Cardiol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Clinical Cardiology עולה כי אין קשר בין רמות Lipoprotein A (או Lp(a)) ובין הסיכון לפרפור פרוזדורים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Lp(a) הינו חלקיק הכולל מרכז דמוי-LDL המחובר לשרשרת Apolipoprotein A, אשר הוכח כגורם סיכון למחלות לב וכלי דם. עם זאת, מחקרים להערכת הקשר בין פרפור פרוזדורים ובין Lp(a) הדגימו תוצאות סותרות. לאור זאת, הם ביקשו לבחון את הקשר הנ”ל במסגרת סקירה שיטתית ומטה-אנליזה.

לאחר חיפוש מקיף במאגרי PubMed, Embase, Cochrane Library, Web of Science, MEDLINE ו-ScienceDirect, החוקרים זיהו תשעה מאמרים אשר נכללו במחקר.

מהנתונים עולה כי אין קשר בין רמות Lp(a) ובין הסיכון להופעה חדשה של פרפור פרוזדורים (יחס סיכון של 1.45, רווח בר-סמך 95% של 0.57-3.67). בנוסף, לא זוהה קשר בין רמות Lp(a) מוגברות על-רקע גנטי ובין הסיכון לפרפור פרוזדורים (יחס סיכויים של 1.00, רווח בר-סמך 95% של 1.00-1.00).

החוקרים מציינים כי סיווגים שונים של רמות Lp(a) עשויים להציג תוצאות שונות. כמו כן, ייתכן קשר הפוך בין רמות Lp(a) גבוהות יותר ובין הסיכון להפרעות הקצב, בהשוואה לרמות Lp(a) נמוכות יותר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר אינם תומכים בקשר בין רמות Lp(a) ובין הסיכון להופעת פרפור פרוזדורים. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את המנגנון בבסיס תוצאות אלו ולהבין טוב יותר את הקשר בין רמות Lp(a) ובין הסיכון להפרעת הקצב.

Clin Cardiol, July 12, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה