טיפול ב-Datopotamab Deruxtecan משפר הישרדות ללא-התקדמות בחולים עם NSCLC (מתוך הודעת AstraZeneca)

מנתונים חדשים עולה כי טיפול ב- Datopotamab Deruxtecan משפר הישרדות ללא-התקדמות לעומת טיפול כימותרפי סטנדרטי בחולים עם סרטן ריאות מתקדם מסוג NSCLC (או Non-Small Cell Lung Cancer).  הנתונים אודות ההישרדות הכללית עדיין אינם בשלים.

החוקרים מסבירים כי Datopotamab Deruxtecan הינו תצמיד נוגדן-תרופה המכוון ל-TROP2, המבוטא במרבית הגידולים הריאתיים.

מחקר TROPION-Lung01 הינו מחקר אקראי, רב-מרכזי, בשלב 3 שכלל כ-600 חולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC מתקדם-מקומית או גרורתי, אשר קיבלו לפחות טיפול קודם אחד. המשתתפים ללא שינויים גנטיים ברי טיפול ממוקד קיבלו טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום ומעכב PD-1/PD-L1. המשתתפים במחקר עם שינויים גנטיים ברי טיפול ממוקד קיבלו טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום וטיפול ממוקד.

המשתתפים חולקו באקראי לקבלת Datopotamab Deruxtecan במינון 6 מ”ג/ק”ג כל שלושה שבועות או לטיפול סטנדרטי ב-Docetaxel במינון 75 מ”ג/מ2.

התוצאים העיקריים של המחקר היו שיעורי הישרדות ללא-התקדמות ושיעורי הישרדות כוללים. תוצאים משניים עיקריים כללו הישרדות ללא-התקדמות לפי הערכת החוקרים, שיעורי תגובה אובייקטיבית, משך תגובה, מרווח זמן עד לתגובה, שיעורי בקרת מחלה ובטיחות הטיפול.

ממצאי המחקר מעידים על שיפור מובהק סטטיסטית בהישרדות ללא-התקדמות בחולים בזרוע הטיפול ב- Datopotamab Deruxtecan.

החוקרים מדווחים על מגמה של שיפור הישרדות כללית עם Datopotamab Deruxtecan, אך המחקר ימשיך לבחון את ההישרדות הכוללת עם נתונים בשלים יותר.

פרופיל הבטיחות של Datopotamab Deruxtecan תאם לזה שתואר במחקרים קודמים ולא תועדו סוגיות בטיחות חדשות במהלך המחקר.  מרבית המקרים של מחלת ריאות אינטרסטיציאלית היו בדרגה נמוכה; עם זאת, החוקרים זיהו מספר אירועים בדרגה 5.

הנתונים המלאים של מחקר TROPION-Lung01 יוצגו באחד הכנסים הרפואיים הקרובים.

מתוך הודעת AstraZeneca

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה