טיפול ב-Ezetimibe אינו מעלה את הסיכון להתפתחות סוכרת (J Am Heart Assoc)

בקרב משתתפים במחקר IMPROVE-IT שטופלו ב- Ezetimibe עם סטטינים לא תועדה עליה בסיכון להופעה חדשה של סוכרת, בהשוואה לטיפול בסטטינים בלבד, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American Heart Association.

ניתוח פוסט-הוק של מחקר IMPROVE-IT, מחקר אקראי, כפל-סמיות, רב-מרכזי, שבחן אם משלב Simvastatin עם Ezetimibe משפר תוצאות קרדיווסקולאריות, בהשוואה לטיפול מונותרפי בסטטינים.

הטיפול במשלב Ezetimibe עם Simvastatin הביא לשיפור התוצאות הקליניות לאחר תסמונת כלילית חדה, בהשוואה לטיפול ב-Simvastatin בלבד ב-18,144 מטופלים בדרגת סיכון בינונית-עד-גבוהה בתוך עשרה ימים מתסמונת כלילית חדה (גיל ממוצע של 64 שנים, 25% נשים).

המחקר הנוכחי כלל את המשתתפים במחקר IMPROVE-IT ללא סוכרת בתחילת המחקר. התוצא העיקרי של הופעה חדשה של סוכרת הוגדר כהתחלת טיפול תרופתי לאיזון רמות הסוכר בדם או שתי מדידות סוכר עוקבות של 126 מ”ג/ד”ל ומעלה.

החולים השלימו הערכה לאחר 30 ימים וכל ארבעה חודשים לאחר מכן, עם חציון מעקב של שש שנים.

מהנתונים עולה כי 14.9% מהמשתתפים ענו על הקריטריונים להופעה חדשה של סוכרת במהלך המעקב.

בקרב אלו שפיתחו סוכרת תועד מדדים גבוהים בהערכת מדד מסת גוף, לחץ דם סיסטולי, טריגליצרידים וקריטריונים נוספים של תסמונת מטבולית, בהשוואה לאלו ללא אבחנה חדשה של סוכרת.

בקרב חולים עם הופעה חדשה של סוכרת לא תועדו הבדלים במאפייני הבסיס בין אלו שקיבלו טיפול משולב ואלו שטופלו בסטטינים בלבד.

החוקרים לא זיהו הבדלים משמעותיים בסיכון להופעה חדשה של סוכרת בקרב חולים שטופלו בסטטינים עם Ezetimibe לעומת אלו שטופלו בסטטינים בלבד (יחס סיכון של 1.03, רווח בר-סמך 95% של 0.93-1.15). ממצא זה נותר עקבי בניתוחים סטטיסטיים שונים שהתבססו על הגדרות שונות של אבחנה חדשה של סוכרת.

יתרה מזאת, הוספת Ezetimibe לטיפול בסטטינים לא השפיע על הסיכון להופעה חדשה של סוכרת בקרב חולים ללא היסטוריה של טיפול בסטטינים לפני הגיוס למחקר או באלו שנטלו סטטינים קודם לכן.  הוספת Ezetimibe לטיפול בסטטינים לא השפיעה על הסיכון להופעה חדשה של סוכרת בחולים עם או ללא תסמונת מטבולית בתחילת הדרך.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי טיפול ב- Ezetimibe אינו מלווה בסיכון מוגבר להופעה חדשה של סוכרת בקרב משתתפים במחקר IMPROVE-IT. הממצאים היו עקביים ללא תלות במאפייני הבסיס והיסטוריה של טיפול מונותרפי בסטטינים.

J Am Heart Assoc, June 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה