עדיפות למינון מוגבר של Adalimumab בחולים עם עודף-משקל או השמנת-יתר (J Drug Dermatol)

מינון גבוה יותר של Adalimumab (יומירה) עשוי להביא לשיפור בחומרת המחלה בחולים עם עודף-משקל או השמנת-יתר עם אבחנה של Hidradenitis Suppurativa בדרגה בינונית-עד-חמורה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Drugs and Dermatology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Adalimumab הינו מעכב TNF ומהווה את הטיפול היחיד המאושר ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי לטיפול ב-Hidradenitis Suppurativa. הטיפול המקובל ב- Adalimumab הינו במינון של 40 מ”ג כל שבוע. עם זאת, רק מחצית מהחולים המטופלים ב- Adalimumab במינון זה השיגו תגובה משמעותית במחקרים בשלב 3.

השערת המחקר הייתה כי היעילות המוגבלת של Adalimumab בחולים אלו עשויה לנבוע ממינון לא מספק. החוקרים מציינים כי שכיחות השמנה בקרב חולים עם Hidradenitis Suppurativa גבוהה פי ארבע, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית; עם זאת, בניגוד למעכבי TNF אחרים, מינון Adalimumab אינו מבוסס-משקל.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי כלל שמונה חולים עם מדד מסת גוף חציוני של 36.6 ק”ג/מ2 ואבחנה של Hidradenitis Suppurativa בדרגה בינונית-עד-חמורה. לאחר טיפול ב-Adalimumab במינון 40 מ”ג, הועלה המינון ל-80 מ”ג כל שבוע למשך לפחות שלושה חודשים.

מהנתונים עולה כי לא חל שיפור במחלה לפי מדדי HS-PGA (או Hidradenitis Suppurativa Global Assessment) בשישה חולים שטופלו ב-Adalimumab במינון 40 מ”ג בשבוע (מדד חציוני של 3 נקודות) בהשוואה לנתונים טרם טיפול ב-Adalimumab במינון 40 מ”ג. בכל החולים תועדו נגעים דלקתיים חדשים וחוזרים לפחות בעת המעבר ל-Adalimumab במינון שבועי של 80 מ”ג.

לאחר החלפת הטיפול, מתן Adalimumab במינון שבועי של 80 מ”ג לוותה בירידה של נקודה אחת במדד HS-PGA (מדד חציוני של 2 נקודות). תגובה לפי Hidradenitis Suppurativa Clinical Response תועדה בכל חמשת החולים שטופלו ב-Adalimumab במינון 80 מ”ג בשבוע עם נתונים זמינים אודות הנגעים, בהשוואה לשני חולים שהשיגו תוצא זה במהלך טיפול ב-Adalimumab במינון 40 מ”ג בשבוע.

לא דווח על אירועים חריגים משנית לטיפול ב-Adalimumab במינון שבועי של 80 מ”ג.

ממצאי המחקר תומכים במתן מינון מוגבר של Adalimumab לטיפול בחולים עם Hidradenitis Suppurativa עם עודף-משקל והשמנת-יתר להשגת תוצאות טובות יותר.

J Drug Dermatol, June 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה