ארגון הבריאות העולמי עתיד להכריז על הממתיק אספרטיים כמסרטן

קולה COLA משקה קל DRINK SOFT COKE

בהודעה בוואלה! חדשות הבוקר מדווח כי סוכנות רויטרס הודיעה כי סוכנות הסרטן של ארגון הבריאות העולמי עתידה להכריז בחודש הבא על הממתיק המלאכותי הנפוץ “אספרטיים” כמסרטן אפשרי.

אספרטיים, המשמש במשקאות מוגזים דיאטטיים, מסטיקים ומיני מזונות, יירשם בחודש הקרוב כ”גורם מסרטן אפשרי לבני אדם” לראשונה על ידי הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן (IARC).

לידיעה בוואלה! חדשות

ארגון הרוקחות בישראל מברך על ההחלטה הצפויה להכריז על הממתיק אספרטיים ככזה שעלול לגרום לסרטן:
“בעקבות ההכרזה הצפויה אנו קוראים לממשלה לשוב ולבחון את החזרתו של המס על משקאות ממותקים. עמדת ארגון הרוקחות בישראל היא שיש למסות משקאות ממותקים ולהגביל את הפרסום שלהם כדי להפחית ככל הניתן את הצריכה שלהם. מגיפת ההשמנה תהפוך את הציבור לחולה יותר, דבר שלאורך זמן יהווה נטל כלכלי על קופת המדינה ועל מערכת הבריאות. כמי שמכירים מקרוב את הסכנות של מחלת הסכרת, הן מהזווית המחקרית הקלינית והן מהזווית של הענקת טיפול וסיוע לחולים במחלה, אנו רואים חשיבות גדולה במיסוי משקאות ממותקים כדי להפחית ככל הניתן את השימוש בהם”.

ממשרד הבריאות נמסר: “בעקבות הדיווח כי סוכנות המחקר הבינלאומית לסרטן (IARC) של ארגון הבריאות העולמי צפויה להכריז על אספרטיים, ממתיק מלאכותי שנפוץ במגוון משקאות או מזונות דיאטטיים, כרכיב שעלול לגרום לסרטן, מדגיש משרד הבריאות כי הדו”ח המלא ומסקנותיו טרם פורסמו. הדו”ח צפוי להתפרסם ב-14 ביולי. משרד הבריאות ילמד את הדו”ח ומסקנותיו ויפעל ככל שיידרש. משרד הבריאות מזכיר וממליץ כי הדרך הטובה לשמור על בריאות ולהימנע מסיכונים מיותרים, היא להימנע לחלוטין ממשקאות ממותקים, בסוכר או בממתיקים מלאכותיים, ולהימנע ממזון מעובד”.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה