אימוני מיינדפולנס ותרגולי חמלה עצמית כתוספת טיפולית לאטופיק דרמטיטיס (JAMA Dermatology)

מחקר חדש שנערך ביפן מצביע על כך שאימוני מיינדפולנס ותרגולי חמלה עצמית מקוונים עשויים לשפר את איכות החיים (QOL) של מטופלים עם אטופיק דרמטיטיס (AD)

מחקר חדש שנערך ביפן מצביע על כך שאימוני קשיבות (Mindfulness) ותרגולי חמלה עצמית (Self-Compassion Training) מקוונים עשויים לשפר את איכות החיים (QOL) של מטופלים עם אטופיק דרמטיטיס (AD). החוקר הראשי, ד”ר סאנה קישימוטו, בית הספר לבריאות הציבור, בית הספר לתואר שני באוניברסיטת קיוטו, פרסם את המחקר ב-JAMA Dermatology.

AD, מחלת עור כרונית דלקתית, הכרוכה בגרד עז, ​​פוגעת בכ-15% עד 30% מהילדים ובכ-2% עד 10% מהמבוגרים, כאשר השכיחות עולה במדינות מתועשות. לפי מדד DLAY (adjusted life years), AD הינה עם נטל המחלה הגבוה ביותר מבין מחלות העור, ומטופלים עם AD סובלים בדרך כלל מחרדה, דיכאון ובעיות שינה.

המחקר הנוכחי כלל מטופלים עם AD בינוני עד חמור וציון DLQI (Dermatology Life Quality Index) מעל 6. 56, שהוקצו באופן אקראי לקבלת שמונה אימוני קשיבות ותרגול חמלה עצמית שבועיים שנמשכו 90 דקות.

תוצאות המחקר הראו כי מטופלים בקבוצת האימון הראו שיפור גדול יותר בציון ה-DLQI מאשר בקבוצת הביקורת (95% CI -8.27-(-4.41), p < 0.001), כך שגודל האפקט המתוקנן (Cohen’s d) לאחר 13 שבועות היה -1.06 (95% CI -1.39-(-0.74)).

פרופ’ ליו פיטר, פרופסור לדרמטולוגיה ורפואת ילדים בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת נורת’ווסטרן פיינברג, שיקגו, אמר כי “מחקר זה מדגים היטב שגישה מקוונת יכולה להיות יעילה”.

בהתאם לכך, הוא הוסיף כי הוא היה רוצה לראות אפליקציות ללא עלות, בדומה ל”אפליקציות” של מדיטציה, בכדי לטפל בצורה יעילה יותר.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה