עדויות חדשות תומכות ביעילות ארוכת-טווח של Lasmiditan בחולים עם מיגרנה (Cephalalgia)

במאמר שפורסם בכתב העת Cephalalgia מדווחים חוקרים על נתונים ארוכי-טווח ממחקר CENTURION, מהן עולות עדויות התומכות בתועלת ארוכת הטווח של טיפול ב- Lasmiditanבחולי מיגרנה, עם שיפור במוגבלות על-רקע מיגרנה ושיפור איכות החיים של החולים, ללא סוגיות בטיחות חדשות עם טיפול ממושך.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לאחר שלב אקראי-מבוקר בן ארבעה חודשים של מחקר CENTURION, הושלם שלב הארכה בתווית-פתוחה לאורך 12 חודשים, שכלל איסוף מידע אודות התאמת המינון, דפוסי שימוש, מוגבלות על-רקע מיגרנה ואיכות חיים במהלך הטיפול ב- Lasmiditan.

שלב ההארכה בתווית-פתוחה בן 12 חודשים כלל חולי מיגרנה בגילאי 18 שנים ומעלה, אשר השלימו את שלב כפל-סמיות של מחקר CENTURION ונדרשו לטיפול בלפחות שלוש התקפי מיגרנה. המינון ההתחלתי של Lasmiditan עמד על 100 מ”ג וניתן היה להתאים את המינון ל-50 מ”ג או 200 מ”ג, בהתאם לשיקול הדעת של החוקרים.

מדגם המחקר כלל 477 חולים, כאשר 321 (72.1%) השלימו את שלב ההארכה בתווית-פתוחה; 445 חולים (93.3%) קיבלו טיפול ב- Lasmiditanכנגד התקף מיגרנה אחד, או יותר. מבין 11,327 התקפי מיגרנה, 8,654 (76.4%) טופלו ב- Lasmiditan (84.9% מאלו כללו כאב בדרגה בינונית או חמורה).

עד לתום תקופת המחקר, 17.8% מהחולים טופלו ב- Lasmiditan במינון 50 מ”ג, 58.7% טופלו ב- Lasmiditan במינון 100 מ”ג ו-23.4% טופלו ב- Lasmiditan במינון 200 מ”ג.

ממצאי המחקר הצביעו על שיפור ממוצע במוגבלות ואיכות חיים של החולים.

תופעות הלוואי הנפוצות על-רקע הטיפול התרופתי כללו סחרחורות (35.7% מהחולים, 9.5% מההתקפים).

החוקרים מסכמים וכותבים כי במהלך שלב הארכה בן 12 חודשים, הטיפול ב- Lasmiditan לווה בשיעור גבוה של השלמת המחקר, מרבית ההתקפים טופלו ב- Lasmiditan והחולים דיווחו על שיפור באיכות חיים ומוגבלות על-רקע מיגרנה. עוד עולה מהנתונים כי לא תוארו סוגיות בטיחות חדשות עם חשיפה ממושכת יותר לטיפול התרופתי.

Cephalalgia. 2023 Apr

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה