חיסון כנגד קורונה מלווה בשיעורים נמוכים יותר של סיבוכי הריון (Obstet Gynecol)

בנשים הרות שחוסנו כנגד COVID-19 תועדו שיעורים נמוכים יותר של תמותה סביב הלידה, לידה מוקדמת, לידת תינוק במשקל לידה נמוך מאוד ואשפוז ביחידת טיפול נמרץ ביילודים, בהשוואה לנשים שלא קיבלו חיסון כנגד הנגיף, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Obstetrics & Gynecology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הססנות סביב חיסון כנגד קורונה בזמן הריון, בעיקר בשל העדר עדויות הנוגעות לבטיחות החיסונים מאחר והמחקרים המקוריים לא כללו נשים הרות או מניקות, ולאור העובדה כי מדובר בנשים צעירות, בריאות בגיל הפוריות המצויות בסיכון נמוך לסיבוכים.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי כלל 15,865 נשים הרות שילדו 16,132 תינוקות לאחר 20 שבועות הריון ונכללו במאגר בריאות אזורי גדול בארצות הברית בשנת 2021. מבין אלו 2,069 נשים קיבלו שתי מנות חיסון רנ”א שליח כנגד COVID-19 של חברת פייזר או מודרנה (קבוצת נשים מחוסנות) ו-13,796 נשים לא קיבלו חיסון (קבוצת נשים לא-מחוסנות).

התוצא העיקרי של המחקר היה תמותה סביב הלידה, דוגמת לידת מת ותמותת יילוד.

למרות שרק 13% מהמשתתפות במחקר נכללו בקבוצת הנשים המחוסנות, שיעור החיסונים עלה במהלך תקופת המחקר כאשר החיסון הפך זמין יותר ונפוץ יותר. אלו שקיבלו את החיסון היו מבוגרות יותר, עם שכיחות גבוהה יותר של נשים שאינן שחורות ואינן היספאניות, עם ביטוח פרטי ומדדי מסת גוף גבוהים יותר.

החוקרים מדווחים על שיעורי היארעות נמוכים יותר של תמותה סביב הלידה (0.5% לעומת 0.8%; יחס סיכויים מתוקן של 0.2; רווח בר-סמך 95% של 0.05-0.88) בקרב נשים שחוסנו, בהשוואה לאלו שלא חוסנו. החיסון לווה עוד בשיעורים נמוכים יותר של לידה מוקדמת (יחס סיכויים מתוקן של 0.63, רווח בר-סמך 95% של 0.48-0.82), תינוקות במשקל לידה נמוך מאוד (יחס סיכויים מתוקן של 0.35, רווח בר-סמך 95% של 0.15-0.84) ואשפוז ביחידת טיפול נמרץ ביילודים (יחס סיכויים מתוקן של 0.66, רווח בר-סמך 95% של 0.52-0.85).

עוד עולה מהנתונים כי הקשר בין חיסון ובין שיעורים נמוכים יותר של תמותה סביב הלידה לא היה מובהק סטטיסטית לאחר ניתוח מותאם.

ממצאי המחקר תומכים בהמלצה החזקה של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, האיגוד האמריקאי למיילדות וגניקולוגיה והחברה לרפואת אם-עובר להשלמת חיסון כנגד קורונה של כלל הנשים ההרות.

Obstet Gynecol, March 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה