התראת ה FDA בנושא חשש נמוך להגדלת הסיכון לגידולי Squamous Cell Carcinoma סביב שתלי שד מלאכותיים

מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) ערך סקירת ספרות וסקירת דיווחים רשמיים של ציוד רפואי ובעקבות כך הודיע אתמול (יום רביעי ה- 8.3.2023) על מספר דיווחים קטן יחסית של קרצינומה של תאי קשקש (SCC) ברקמת הצלקת (קפסולה) שנוצרת סביב שתלי שד. למרות שה-FDA ממשיך להאמין שאירועים של SCC בקפסולה סביב שתל השד נדירים, הסיבה, השכיחות וגורמי הסיכון נותרו לא ידועים.

בשלב זה מינהל המזון והתרופות האמריקני ממליץ כי מטופלים עם שתלי שד יבצעו בדיקות רפואיות על פי ההמלצות. אם אין תסמינים מיוחדים ובדיקות המעקב תקינות, אין צורך לעשות שום פעולה אקטיבית, כלומר אין המלצה להוצאת או החלפת השתלים. אין כל מניעה להמשיך ולבצע השתלות אלו.

דוברות משרד הבריאות פרסמה הודעה המעדכנת את הציבור על מנת שיהיו מודעים לחשש הנמוך שעלה בעקבות סקירת הספרות שערך מינהל המזון והתרופות האמריקני. בנוסף, פנה המשרד לגורמי מקצוע לקבל חוות דעת, ככל שתדרש. ב-8 בספטמבר 2022, ה-FDA פרסם הודעת בטיחות המודיעה לציבור על דיווחים על סוגי סרטן, כולל SCC ולימפומות שונות, בקפסולה שנוצרת סביב שתלי שד.  על פי הודעת ה FDA הוא ממשיך לאסוף את כלל המידע הזמין על סוגי סרטן בקפסולה סביב שתלי חזה.

בנוסף, האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית מפרסם הודעה ובו הוא מזכיר כי כבר בספטמבר 2022 יצאו בנושא המלצות לציבור בנושא משתלי סיליקון בעקבות הודעת מינהל התרופות והמזון של ארצות הברית ה – FDA להלן תמצית ההמלצות:

משתלי סיליקון משמשים בניתוחים פלסטיים לשיחזור שד בקרב נשים שעברו כריתה, כמו גם בכל ניתוחי הגדלת חזה ובחלק מניתוחי הרמת חזה. רופאי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית מדגישים: “אם אין תסמינים, אנחנו לא ממליצים להסיר את המשתלים”. ד”ר מאיר כהן, יו”ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית: “אנו קוראים לנשים לשים לב לכל שינוי ולבצע את בדיקות השד השגרתיות המומלצות על ידי משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן ובלי קשר גם אם הכל בסדר, להגיע לבדיקה אצל מנתח פלסטי אם חלפו 10 שנים מאז ניתוח הכנסת המשתלים”.

יודגש כי באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית כבר הקדימו ועדכנו בשנת 2019 את טפסי ההסכמה לניתוח בכל הסיכונים הקיימים הכוללים משתלי סיליקון כך שכל אישה לפני הניתוח תעודכן ישירות בשיחה עם המנתח הפלסטי שלה ובכתב באמצעות הטפסים על כל הנושא ולעומק.

ובתוך כך נודע כי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית, נערך בימים אלו לקראת הכנס המדעי ה – 48 של האיגוד שיערך במסגרת קונגרס תל אביב 2023 אשר נחשב לכנס הגדול ביותר בארץ בתחומי הכירורגיה הפלסטית והרפואה האסתטית. הקונגרס יערך בימים רביעי וחמישי 19-20.4.2023 במלון הילטון תל אביב בהשתתפות מרצים מובילים מהעולם ויכלול בין היתר הרצאות ועדכונים בנושא תופעות שהתגלו במשתלי שד.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה