השפעת סטטוס קולטני הגידול על הישנות סרטן השד (Cancer)

מחקר עדכני מצביע על כך שסטטוס קולטני הגידול של סרטן שד מהווה גורם משמעותי בסיכון להישנות סרטן השד, ובפרט, נשים עם סרטן שלילי לאסטרוגן (ER negative) נמצאות בסיכון גבוה עוד יותר להישנות בחמש השנים ממועד האבחנה

מחקר עדכני שפורסם ב-Cancer מצביע על כך שסטטוס קולטני הגידול של סרטן שד מהווה גורם משמעותי בסיכון להישנות סרטן השד, ובפרט, נשים עם סרטן שלילי לאסטרוגן (ER negative) נמצאות בסיכון גבוה עוד יותר להישנות בחמש השנים ממועד האבחנה. מחברי המחקר, בראשות ד”ר קתרין פ. לורי ממרכז הסרטן של פרד האצ’ינסון בסיאטל, אומרים כי “הממצאים מצביעים על כך שבאמצעות סטטוס ER ראשוני של סרטן השד ניתן לזהות נשים בסיכון הגבוה ביותר להישנות במהלך התקופה המוקדמת שלאחר הטיפול. כמו כן, מידע זה צריך להוות שיקול להנחיות וקבלת החלטות לגבי המעקב הנדרש”.

במסגרת המחקר נותחו נתונים אודות נשים שאובחנו עם סרטן שד בשלב I-III בין השנים 2000 ו-2017. בין היתר, המידע כלל סטטוס ER של המחלה ואירועי סרטן שד שניים שזוהו באמצעות מעקב הדמייתי. קבוצת המחקר הסופית כללה 23,139 נשים עם מחלה חיובית ל-ER ו-4605 עם מחלה שלילית ל-ER.

תוצאות המחקר הראו שכיחות סרטן השד המצטברת ל-5 שנים הייתה 7.1% עבור מחלה שלילית ל-ER ו-3.6% עבור מחלה חיובית ל-ER. בתום 10 שנים, שכיחות סרטן השד המצטברת עדיין הייתה גבוהה יותר עבור נשים עם מחלה שלילית ל-ER – 11.8% לעומת 7.5% בקרב אלו עם מחלה חיובית ל-ER. בנוסף, למטופלות עם מחלה שלילית ל-ER היו שיעורים גבוהים יותר הישנות במהלך 5 השנים הראשונות של המעקבים – 16.0 לכל 1000 שנות אדם לעומת 7.8 לכל 1000 שנות אדם עבור אלו עם סרטן שד חיובי ל-ER.

לכתבה ב- Medscape

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה