היעילות והבטיחות של אנטרסטו במינון נמוך בחולי אי-ספיקת לב (Clin Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת Clinical Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בהשוואה לטיפול ב-Sacubitril/Valsartan (אנטרסטו) במינון גבוה, מתם הטיפול במינון נמוך לווה בסיכון מוגבר לאשפוז עקב אי-ספיקת לב ותמותה מכל-סיבה. עם זאת, לא תועדו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות מבחינת השיפור ב-NYHA, שינויים במקטע פליטה של חדר שמאל, שינויים ברמות NT-proBNP או שינויים בלחץ הדם הסיסטולי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיימת מחלקת באשר לתועלת הקלינית של אנטרסטו במינון נמוך בחולי אי-ספיקת לב. לבחינת הנושא, הם השלימו חיפוש במאגרים רפואיים אלקטרוניים, כולל PubMed, Ovid ו-Cochrane Library להשלמת סקירה שיטתית ומטה-אנליזה. תוצאי היעילות העיקריים כללו אשפוז עקב אי-ספיקת לב, תמותה מכל-סיבה, מקטע פליטה של חדר שמאל, רמות NT-proBNP, ביחד עם המצב התפקודי לפי סיווג NYHA. תוצא הבטיחות היה לחץ דם סיסטולי.

החוקרים סקרו 1,269 מחקרים ו-9 מחקרי עולם-אמיתי עם 1,697 משתתפים ענו על הקריטריונים ונכללו במטה האנליזה.

בהשוואה לאנטרסטו במינון נמוך, טיפול באנטרסטו במינון גבוה הפחית משמעותית את הסיכון לאשפוז עקב אי-ספיקת לב (יחס סיכויים של 0.4, רווח בר-סמך 95% של 0.27-0.61) ואת הסיכון לתמותה מכל-סיבה (יחס סיכויים של 0.23, רווח בר-סמך 95% של 0.11-0.47). עם זאת, לא תועדו הבדלים משמעותיים בשיפור במדדי NYHA (יחס סיכויים של 0.59, רווח בר-סמך 95% של 0.15-2.35), שינויים במקטע הפליטה של חדר שמאל (הבדל ממוצע של 2.73%, p=0.28), שינויים ברמות NT-proBNP (הבדל ממוצע של 43.09, p=0.24) ושינויים בלחץ הדם הסיסטולי (הבדל ממוצע של 3.01, p=0.44) בין קבוצות הטיפול באנטרסטו במינון נמוך ומינון גבוה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בהשוואה לטיפול באנטרסטו במינון גבוה, מתן הטיפול במינון נמוך מלווה בסיכון מוגבר לאשפוז עקב אי-ספיקת לב ותמותה מכל-סיבה.

Clin Cardiol, Jan 17, 2023

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה