תוצאות קליניות דומות עם טיפול שמרני לעומת ניתוחי במקרים של שבר הומרוס (J Shoulder Elbow Surg)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Shoulder and Elbow Surgery עולה כי בחולים לאחר שבר הומרוס פרוקסימאלי עם תזוזה תועדו תוצאות קליניות ותוצאות טווח תנועה דומות עם טיפול שמרני לעומת טיפול ניתוחי, אם כי התערבות ניתוחית לוותה בשיעור סיבוכים גבוה יותר.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית במאגרי Medline, Embase, Scopus ו-Google Scholar ומטה-אנליזה שכללה 22 מחקרים להשוואת טיפול שמרני לעומת ניתוח במקרים של שבר הומרוס פרוקסימאלי עם תזוזה. מחקרים אלו כללו 817 מקרים שטופלו שמרנית ו-997 מקרים שטופלו ניתוחית.

התוצאים שנבחנו כללו את מדדי Constant and American Shoulder and Elbow Surgeons Score, טווח תנועה וסיבוכים. החוקרים גם בחנו את הסיכון להטיה ואת איכות העדויות במחקרים.

מהנתונים עולה כי ההבדלים בתוצאות הקליניות ובטווח התנועה בין הקבוצות היו זניח. הטיפול הניתוחי הוביל לשיפור מעט טוב יותר באבדוקציה, כיפוף קדמי וסיבוב חיצוני; עם זאת, הבדלים אלו לא היו מובהקים סטטיסטית. מהנתונים עולה כי שיעור הסיבוכים היה גבוה פי 3.3 בקרב חולים לאחר התערבות ניתוחית, בהשוואה לאלו שטופלו שמרנית.

החוקרים מציינים כי זוהה סיכון גבוה להטיה ואיכות עדויות נמוכה בין המחקרים ואלו פוגעים במהימנות ממצאי המחקר.

החוקרים קוראים לנקוט משנה זהירות בפירוש ממצאי המחקר לאור הסיכון הגבוה להטיה ודרגת הודאות הנמוכה של המחקרים שנכללו במחקר.

J Shoulder Elbow Surg, Jan 31, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה