Amivantamab גורם לתופעות עוריות חמורות בקרב חולי סרטן ריאות (JAMA Dermatology)

מחקר חדש שנערך בקרב מטופלים עם סרטן ריאות מתקדם מסוג NSCL ובעלי מוטציית החדרה באקסון מספר 20 – EGFR, הראה כי הטיפול ב-Amivantamab גורם לתופעות לוואי דרמטולוגיות

מחקר חדש שנערך בקרב מטופלים עם סרטן ריאות מתקדם מסוג NSCL ובעלי מוטציית החדרה באקסון מספר 20 – EGFR, הראה כי הטיפול ב-Amivantamab גורם לתופעות לוואי דרמטולוגיות עקב הרעילות הנגרמת משימוש במעכבי EGFR. עם זאת, תופעות הלוואי פחתו על ידי הפחתת מינון התרופה, דבר המאפשר את המשך הטיפול בסרטן באמצעות. המחקר פורסם ב-JAMA Dermatology.

מוטציית החדרה באקסון מספר 20 מעידה על פרוגנוזה גרועה ועל חוסר רגישות לטיפול ב- EGFR-TKI (EGFR tyrosine kinase inhibitors). ה-FDA אישר עבור מטופלים אלו את הטיפול ב-Amivantamab, המכוון הן ל-MET (mesenchymal epithelial transition) והן ל-EGFR. תופעות הלוואי העוריות השכיחות ביותר שקשורות למעכבי EGFR כוללות גרד והופעת אקנה, ובנוסף  קסרוזיס, סדקים ושינויים בציפורניים ובשיער.

במסגרת המחקר נסקרו שישה מקרים של תופעות דרמטולוגיות הקשורות ל- Amivantamab בשני מרכזי בריאות אקדמיים. ד”ר ג’ונתן לוונטל, אוניברסיטת ייל, ניו הבן, אמר כי “אני חושד ששיעור התופעות העוריות כתוצאה מטיפול ב-Amivantamab דומה לשיעור התופעות הקשורות למעכבי EGFR מהדור הראשון והשני, כך שרוב החולים, 75%-90%, מפתחים רעילות עורית”. הזמן מתחילת הטיפול ב-Amivantamab ועד להופעת התופעות העוריות נע בין פחות מחודש ל-4 חודשים. כמו כן, כל התופעות היו בדרגה 2 או 3 וכללו גם הופעת אקנה. בחמישה מקרים הופסק הטיפול אך חודש לאחר מכן בהצלחה במינון המופחת ב-67%-75% מהמינון המקורי. באחד המקרים הטיפול המשיך כפי המינון המקורי.

ד”ר לוונטל אמר כי “סביר מאוד שהמקרים הללו הינם חמורים וחריגים, ואני חושד שמקרים מתונים יותר נוהלו כנראה על ידי האונקולוגים”. הוא הוסיף ש”חשוב שרופאי עור ואונקולוגים יהיו מודעים לתופעות הדרמטולוגיות החמורות, שקשורות לטיפול ממוקד חדש זה שאושר על ידי ה-FDA”.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה