טיפול ב-Bromocriptine משפר נוקשות עורקים בחולים עם סוכרת מסוג 1 (Hypertension)

במאמר שפורסם בכתב העת Hypertension מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב- Bromocriptine עשוי לשפר את לחץ הדם ואת נוקשות עורקית מרכזית והיקפית במתבגרים עם סוכרת מסוג 1.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הפרעה בתפקוד כלי הדם נפוצה בצעירים עם סוכרת מסוג 1 ומגדילה את הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים במהלך החיים. גישות טיפול להפחתת ההפרעה בתפקוד כלי הדם מהוות מרכיב חשוב בשיפור הטיפול באוכלוסייה זו ובמחקר BCQR-T1D (או Bromocriptine Quick Release T1D) הם בחנו את ההשערה כי Bromocriptine יביא לשיפור בריאות כלי הדם בצעירים עם סוכרת מסוג 1.

מחקר BCQR-T1D היה מחקר מבוקר-פלסבו-, אקראי, כפל-סמיות, להערכת ההשפעה הקרדיווסקולארית והמטבולית של Bromocriptine במתבגרים עם סוכרת מסוג 1. המשתתפים במחקר חולקו באקראי ביחס 1:1 לשלב הראשון של המחקר, בו ניתן טיפול ב- Bromocriptine או פלסבו למשך ארבעה שבועות ולאחר מכן הושלמה הערכה של לחץ הדם ונוקשות עורקית מרכזית. לאחר ארבעה שבועות הפסקת טיפול, השלב השני של המחקר היה דומה ובמהלכו ניתן הטיפול הנגדי.

מדגם המחקר כלל 34 מתבגרים עם סוכרת מסוג 1 (גיל ממוצע של 15.9 שנים; ריכוז המוגלובין מסוכרר של 8.6%) עם חציון משך סוכרת מסוג 1 של 5.8 שנים.

בהשוואה לפלסבו, מתן טיפול ב- Bromocriptine הפחית את לחץ הדם הסיסטולי (ירידה של 5 מ”מ כספית, p<0.001) ואת לחץ הדם הדיאסטולי (ירידה של 2 מ”מ כספית, p=0.039). הטיפול ב- Bromocriptine הפחית את מהירות גל דופק באבי עורקים עולה (ירידה של 0.4 מ’/שניה, P=0.018), לצד עליה בשינוי שטח יחסי (הבדל של 2.6%-, p=0.083) ויכולת התרחבות (הבדל של 0.08%/מ”מ כספית, p=0.017).  באזור אבי עורקים חזי-בטני, הטיפול התרופתי הפחית את מהירות גל דופק (הבדל של 0.2 מ’/שניה), לצד עליה ביכולת ההתרחבות (הבדל של 0.05%/מ”מ כספת, p=0.013).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לאשר את ההשפעה החיובית של Bromocriptine כנגד נוקשות עורקים בצעירים עם סוכרת מסוג 1.

Hypertension, Dec 6, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה