רמות גבוהות של חלבון Klotho בדם מנבאות שכיחות נמוכה יותר של אוסטיאופורוזיס (מתוך Research Square)

רמות גבוהות יותר בדם של חלבון Klotho, חלבון הקשור עם צפיפות המינרלים של העצם ותהליכים מטבוליים אחרים, מנבאות שכיחות נמוכה יותר משמעותית של אוסטיאופורוזיס בנשים לאחר-מנופאוזה, כך עולה מנתונים חדשים שטרם עברו סיקור עמיתים ופורסמו באתר Research Square.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חשוב לזהות גורמים העשויים להשפיע על התפתחות אוסטיאופורוזיס במטרה לשפר את בדיקות הסקר ואבחנה מוקדמת של ההפרעה. מחקרים קודמים להערכת הקשר בין חלבון Klotho ובין אוסטיאופורוזיס היו מוגבלים לאור גודל המדגם או בשל אוכלוסייה עם מחלה ספציפית. זהו המחקר הראשון המבוסס על מדגם ארצי של מטופלים במטרה לבחון את הקשר בין אוסטאופורוזיס ובין ריכוזי חלבון Klotho בדם.

החוקרים השלימו ניתוח רטרוספקטיבי של נתונים אודות 885 נשים לאחר-מנופאוזה, אשר לקחו חלק באחד מבין שלושה סקרי NHANES (או National Health and Nutrition Examination Survey) בשינם 2009-2010, 2011-2012, או 2013-2014 והשלימו בדיקות DEXA להערכת צפיפות העצם, כמו גם בדיקות דם להערכת רמות Klotho בדם.

מבין המשתתפות במחקר, 89 נשים (11.2%) אובחנו עם אוסטיאופורוזיס, אשר הוגדרה בנוכחות צפיפות מינרלים של העצם נמוכה ב-2.5 ומעלה סטיות תקן מתחת לצפיפות בנשים בריאות.

מהנתונים עולה כי ריכוז חלבון Klotho בדם זוהה כגורם המנבא באופן בלתי-תלוי אוסטיאופורוזיס, כאשר שיעורי אוסטיאופורוזיס ירדו בכ-44% עבור כל הכפלה של ריכוז Klotho בדם. בניתוח נתונים שכללו תקנון למספר ערפלנים אפשריים, הסיכון לאוסטיאופורוזיס היה נמוך משמעותית בהיקף של 69% בנשים עם רמות Klotho ברבעון העליון, בהשוואה לאלו ברבעון התחתון.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי הערכת רמות Klotho בדם עשויה לשמש ככלי נוח ומדויק לניבוי הסיכון להתפתחות אוסטיאופורוזיס בנשים לאחר-מנופאוזה.

מתוך Research Square

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה