מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את מתן Semaglutide (ריבלסוס) כקו-טיפול ראשון בחולים עם סוכרת מסוג 2 (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור עדכון תווית הטיפול הפומי ב-Semaglutide (ריבלסוס) כקו-טיפול תרופתי ראשון במבוגרים עם סוכרת מסוג 2.

העדכון הנוכחי המתיר מתן ריבלסוס כקו-טיפול תרופתי ראשון לחולים עם סוכרת מסוג 2 מסיר מגבלה קודמת שקבעה כי התרופה לא תשמש כטיפול ראשוני באוכלוסיית חולים זו. העדכון תקף לטבליות ריבלסוס במינונים של 7 מ”ג ו-14 מ”ג.

מומחים לטיפול בסוכרת הגיבו והסבירו כי הסרת המגבלה הנ”ל מהווה צעד חשוב בקידום הטיפול בחוחים עם סוכרת מסוג 2 ומאפשרת מתן ריבלסוס בשלב מוקדם יותר של המחלה. הודות לעדכון הנוכחי של מנהל המזון והתרופות האמריקאי, חולים רבים עם סוכרת מסוג 2 צפויים לשלב את הטיפול התרופתי באגוניסט לקולטן ל-GLP-1 בשלב מוקדם יותר של מחלתם.

כפי שדווח בעבר, מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר בשנת 2019 את הטיפול הפומי -Semagludie בחולים עם סוכרת מסוג 2, כאשר מדובר באגוניסט הראשון לקולטן ל-GLP-1 שאינו ניתן בצורת זריקה ומיועד לטיפול בחולים אלו. האישור התבסס על ממצאים קודמים מסדרת מחקרים שהראו כי התרופה הפחיתה את ריכוז המוגלובין מסוכרר בצורה משמעותית יותר מפלסבו, מעכב SGLT-2 פומי ומעכב DPP-4 פומי.

בארצות הברית מאות אלפי חולים עם סוכרת מסוג 2 קיבלו מרשם לטיפול בתרופה זו כחלק ממכלול הטיפול בסוכרת מסוג 2 ובמטרה להפחית את רמות המוגלובין מסוכרר. הצעד הנוכחי מטעם מנהל המזון והתרופות האמריקאי צפוי להביא להרחבת היקף הטיפול בתרופה הפומית באוכלוסייה זו.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה