פרופ’ זרקא ומטה ההסברה למאבק בקורונה: עוקבים אחר המצב בסין, תחנות הדיגום של פיקוד העורף נסגרות אך פעילות הגופים המרכזיים תמשך לפחות עד מרץ; ממשיכים להמליץ על חיסון האוכלוסיות הנמצאות בסיכון

קורונה

מטה ההסברה למאבק בקורונה בראשות פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמן זרקא, קיים היום תדרוך עיתונאים.

פרופ’ זרקא פתח בכך שמצב התחלואה בסין ממשיך להדאיג את המטה. לדבריו, המידע שמגיע מסין הוא חלקי, וכי הסכנה הגדולה היא הופעתו של וריאנט חדש. מטה המאבק עוקב אחר המצב, ובינתיים מפרסם הנחיות לביצוע בדיקות פיסיאר לתיירים ולעובדים זרים המגיעים מסין. ישראלים בינתיים אינם מחויבים לבדיקה, אך לרשותם נפתחה תחנת דיגום בטרמינל 3 בנתב”ג, שמנגישה בדיקה חינמית (וכרגע, וולונטרית) לאלו שנכנסים לארץ מסין ומהמדינות שבסביבה. לדבריו, ההמלצה לישראלים היא להמנע מלנסוע לסין.

מטה המאבק החליט להאריך את פעילות הגופים המרכזיים במאבק בנגיף הקורונה עד לסוף מרץ השנה, כל עוד המצב בסין נותר בעינו וכן בשל עונת החורף ומחלותיה, והמענה למחלה ניתן בקופות החולים ובתי החולים. עם זאת, הוחלט כי תחנות הדיגום שהופעלו על ידי מפקדת אלון ופיקוד העורף יסגרו היום. פרופ’ זרקא מנחה את הציבור, במידה שחשים ברע או מזהים תסמינים, לבצע בדיקת אנטיגן ביתית או מפוקחת. אנשים בסיכון, עם מחלות רקע או מעל גיל 65 יכולים לבצע בדיקות פיסיאר בבתי החולים ובקופות החולים. לדבריו, חשוב שהבדיקה באוכלוסיה זו תתרחש במוסדות הללו כדי לאפשר טיפול תרופתי למי שזקוק לו, ופחות חיונית בשאר הציבור.

לגבי החיסונים, אומר פרופ’ זרקא כי ה-FDA עוקב אחר המחלה, החיסונים ותופעות לוואי אפשרויות להן. לאחרונה הודיע ה-FDA שמצא באחת ממערכות הניטור אינדיקציה להופעת שבץ מוחי בתוך 3 שבועות ממתן חיסון האומיקרון של פייזר בבני 65 ומעלה. עם זאת, חמש מערכות ניטור אחרות של ה-FDA, וכן בשאר העולם וגם בארץ לא נמצא ממצא כזה. פרופ’ זרקא מציין כי ארגוני הבריאות ממשיכים להמליץ לאנשים שבסיכון להתחסן נגד המחלה, וכי הדיוווח לציבור נעשה בגלל שקיפות ולא כאזהרה מסכנה קלינית. הוא מוסיף כי מחלת הקורונה עצמה מביאה לקרישיות יתר של הדם, ולא החיסון, וכי נמצא כי תחלואה במחלת הקורונה מעלה את הסיכון לשבץ.

לדברי פרופ’ זרקא, בנוסף לחיסון למודרנה, המתאים לבני 18 ומעלה, והחיסון של חברת פייזר, המתאים לילדים מעל גיל 12, בשבוע הקרוב החיסון של פייזר המתאים לזן האומיקרון יהיה זמין בקופות החולים גם לילדים בגילאי 5-11 הנמצאים בסיכון ולהם מומלץ להתחסן.

 

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה