עדויות עולם אמיתי תומכות ביעילות ובטיחות רזין במתבגרים (Child Obes)

במאמר שפורסם בכתב העת Childhood Obesity מדווחים חוקרים מארצות הברית על תוצאות מחקר חדש, התומכות ביעילות ובטיחות טיפול מונותרפי ב-Phentermine (רזין) להפחת משקל בילדים, כאשר ניתן בשילוב עם התערבות לשינוי אורחות חיים, כאשר בלמעלה משני-שליש מהחולים תועדה ירידה של לפחות 5% באחוז אחוזון 95 של מדד מסת הגוף ולא תועדו אירועים חריגים חמורים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול תרופתי משמש כיום אפשרות חשובה לטיפול במשקל עודף בילדים. כעת הם ביקשו לבחון את היעילות והבטיחות של רזין בילדים עם השמנה והשלימו מחקר רטרוספקטיבי של ילדים בגילאי 10-18 שנים, אשר קיבלו טיפול ברזין בשילוב עם המלצה לשינוי אורחות חיים. הם בחנו את יעילות הטיפול על-פי השינוי באחוז של אחוזון 95 של מדד מסת הגוף והגדירו ירידה של 5% באחוז של אחוזון 95 של מדד מסת הגוף כתוצא חיובי.

מדגם המחקר כלל 30 ילדים שטופלו ברזין (גיל ממוצע של 15.63 שנים), לתקופה ממוצעת של עשרה חודשים (טווח משך טיפול נע בין שבועיים ועד שנתיים).

האחוז של אחוזון 95 של מדד מסת הגוף עמד בתחילת המחקר על 137%, כאשר בעת ניתוח הנתונים עמד אחוז זה על 122% עם ירידה ממוצעת של 15%. בחמישה חולים (17%) תועדו תופעות לוואי שחלפו לאחר הפחתת מינון או הפסקת רזין.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בבטיחות ויעילות רזין בשילוב עם התערבות לשינוי אורחות חיים להפחתת משקל בילדים.

 

Child Obes. 2022 Dec 19

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה