שינויים בהרכב המיקרוביום לאחר מילה של בנים (European Urology Focus)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת European Urology Focus עולה כי מילה של בנים עשויה להפחית את הסיכון לדלקת כרונית של הפין בגיל מבוגר יותר, כאשר בבנים לאחר מילה תועדה שכיחות נמוכה יותר של חיידקים ופטריות העלולים להוביל לדלקת כרונית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חלה גדול מהמחלות של הפין, כולל ממאירות של הפין וליכן סקלרוזיס מתפתחות בגברים לא-נימולים. ההשערה היא כי הסיבה לכך נעוצה בתהליכי דלקת וחיידקים תחת העורלה.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את השינויים בהרכב המיקרוביום ומיקוביום של 11 ילדים גמולים שעברו מילה מסיבות קוסמטיות או בשל קשיי הסרת העורלה. הם השלימו ריצוף 16S Ribosomal RNA Sequencing להבחנה בין אנזימים וחיידקים בעורלה ולזהות שינויים בסוגי וכמויות החיידקי לפני ואחרי המילה.

מהנתונים עולה כי חלו שינויים משמעותיים בכמות וסוג האורגניזמים, בפרט אלו הקשורים עם דלקת של הפין בבגרות. השכיחות היחסית של Clostridiales, Bacteroidales ו-Campylobacteraes, כמו גם של הפטריות Saccharomycetales ו-Pleosporales ירדה משמעותית לאחר מילה. שני זני חיידקים אחרים, Actinomycetales ו-Lactobacillales, היו נפוצים יותר משמעותית לאחר מילה.

החוקרים מציינים כי החיידק האחראי למרבית הזיהומים בדרכי השתן, Escherichia coli, לא זוהה בדגימות מבנים נימולים ובנים לא-נימולים.

החיידקים שזוהו בשכיחות פחותה יותר בבנים נימולים נקשרו עם מספר מצבי תחלואה, כולל מחלת מעי דלקתית ומחלות סרטן ובכוונת החוקרים להמשיך ולבחון את ההשפעה המשולבת של חיידקים, פטריות והגנום ברקמות שונות בגוף.

מעניין לציין כי מאז ומעולם סברו כי הסיבה לשכיחות המוגברת של זיהום בדרכי שתן בבנים לא-נימולים הינה בשל נוכחות חיידקים על העורלה החודרים לדרכי השתן, אך מהנתונים עולה כי החיידקים הגורמים זיהום בדרכי השתן אינם נפוצים בעורלה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר עשויים לספק הסבר לכך שגברים לא-נימולים מצויים בסיכון מוגבר להפרעת אורולוגיות מסוימות, כולל סרטן הפין.

 

European Urology Focus. Published online December 22, 2022

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה