ההגנה הלבבית של Empagliflozin בחולים עם אי-ספיקת לב אינה תלויה בגורם למחלת הלב (J Am Heart Assoc)

הוספת Empagliflozin (ג’ארדיאנס) לטיפול המומלץ בקווים המנחים הביא לשיפור תוצאות קרדיווסקולאריות וכלייתיות בחולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד של חדר שמאל, בין אם הגורם למחלת הלב היה איסכמיה ובין אם לאו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the American Heart Association.

החוקרים השלימו ניתוח פוסט-הוק של נתוני מחקר EMPEROR-Reduced שבחן את היעילות והבטיחות של Empagliflozin בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל, תוך השוואת חולים עם מחלת לב איסכמית אל מול חולים עם מחלת לב שאינה על-רקע איסכמי.

מדגם המחקר כלל 3,730 חולים, מהם 1,929 חולים (51.7%) עם מחלת לב על-רקע איסכמי. בזרוע הפלסבו, בחולים עם אי-ספיקת לב על-רקע איסכמיה לא תועד סיכון גבוה יותר משמעותית לתמותה קרדיווסקולארית או אשפוז עקב אי-ספיקת לב, בהשוואה לחולים עם מחלת לב שאינה על-רקע איסכמי.

בהשוואה לפלסבו, הטיפול ב- Empagliflozin הפחית משמעותית את הסיכון לתמותה קרדיווסקולארית או אשפוז עקב אי-ספיקת לב בחולים עם מחלת לב איסכמית (יחס סיכון של 0.82, רווח בר-סמך 95% של 0.68-0.99) ובחולים עם מחלת לב שאינה משנית לאיסכמיה (יחס סיכון של 0.67, רווח בר-סמך 95% של 0.55-0.82).

התועלת של Empagliflozin בהפחתת הסיכון לאשפוז עקב אי-ספיקת לב, שינויים בתפקוד הכלייתי ומדדי מצב בריאותי הייתה גם כן דומה בשתי הקבוצות, ללא הבדלים בתוצאות הטיפול על-פי הגורם ברקע למחלת הלב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי התועלת הכלייתית והלבבית של Empagliflozin בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל אינה תלויה בגורם להתפתחות מחלת הלב.

 

J Am Heart Assoc, Dec 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה