השתלת ICD מפחיתה את הסיכון לתמותה בחולים עם מחלת כליות כרונית (Am J Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת The American Journal of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי השתלת ICD (או Implantable Cardioverter) מלווה בשיעורי תמותה נמוכים יותר משמעותית בחולים עם מחלת כליות כרונית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיימת מחלוקת באשר לתועלת של השתלת ICD בחולים עם מחלת כליות כרונית. מטה האנליזה הנוכחית נועדה לבחון את ההשפעה של ICD על הסיכון לתמותה בחולים עם מחלת כליות כרונית. לשם כך, החוקרים השלימו חיפוש בספרות לזיהוי מחקרים שדיווחו על ההשפעה של ICD על תמותה מכל-סיבה בחולים עם מחלת כליות כרונית (קצב פינוי גלומרולארי משוער נמוך מ-60 מ”ל/דקה במאגרי Ovid MEDLINE, EMBASE, Scopus, Web of Science, Google Scholar ו-EBSCO CINAHL.

התוצא העיקרי של המחקר היה תמותה מכל-סיבה.

החיפוש הוביל לזיהוי 834 מחקרים, מהם 14 מחקרים עם 70,661 חולים ומעקב לאורך לפחות שנה אחת (משך מעקב ממוצע של 39 חודשים) נכללו בסקירה.

בכלל החולים עם מחלת כליות כרונית, השתלת ICD לוותה בסיכון נמוך משמעותית לתמותה מכל-סיבה (לוגריתם יחס סיכון של 0.247-, p=0.015). כאשר החוקרים בחנו את התוצאות על-פי טיפולי דיאליזה, הם מצאו כי בחולים עם מחלת כליות כרונית שלא נדרשו לטיפולי דיאליזה תועדו שיעורי תמותה נמוכים יותר משמעותית (לוגריתם יחס סיכון של 0.211-, p=0.026), עם מגמה דומה בקרב חולים תחת טיפולי דיאליזה (לוגריתם יחס סיכון של 0.262-, p=0.051).

החוקרים מסכמים וכותבים כי להשתלת ICD השפעה מגנה משמעותית מפני תמותה בחולים עם מחלת כליות כרונית.

 

Am J Cardiol, Dec 1, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה