מה בין צריכת אבץ בתזונה ובין הסיכון להתפתחות יתר לחץ דם? (Front Med)

במאמר שפורסם בכתב העת Frontiers in Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי קיים קשר בצורת J בין צריכת אבץ בתזונה ובין הופעה חדשה של יתר לחץ דם במבוגרים באוכלוסייה הכללית.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין צריכת אבץ בתזונה ובין הופעת יתר לחץ דם בקרב מבוגרים בסין. מדגם המחקר כלל 12,177 משתתפים ללא אבחנה קודמת של יתר לחץ דם, אשר לקחו חלק בסקר China Health and Nutrition Survey. שאלונים שימשו להערכת הצריכה התזונתית לאורך 24 שעות.

הופעה חדשה של יתר לחץ דם הוגדרה בנוכחות לחץ דם סיסטולי של 140 מ”מ כספית ומעלה או לחץ דם דיאסטולי של 90 מ”מ כספית ומעלה, או בנוכחות אבחנת יתר לחץ דם ע”י רופא או נטילת תרופות לאיזון לחץ דם במהלך המעקב.

לאורך מעקב חציוני של 6.1 שנים תועדה הופעה חדשה של יתר לחץ דם ב-4,269 משתתפים.

מניתוח הנתונים עולה קשר בצורת J בין צריכת אבץ בתזונה ובין הסיכון להופעה חדשה של יתר לחץ דם (p<0.001). בקרב אלו עם צריכת אבץ יומית קטנה מ-10.9 מ”ג הסיכון להופעה חדשה של יתר לחץ דם היה נמוך יותר משמעותית עם הגדלת צריכת אבץ בתזונה (לכל מ”ג/יום: יחס סיכון של 0.93, רווח בר-סמך 95% של 0.88-0.98). מנגד, באלו עם צריכת אבץ יומית של מעל 10.9 מ”ג, הגדלת צריכת אבץ לוותה בעליה בסיכון להופעה חדשה של יתר לחץ דם (לכל מ”ג/יום: יחס סיכון של 1.14, רווח בר-סמך 95% של 1.11-1.16).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על קשר בצורת J בין צריכת אבץ בתזונה ובין הסיכון להופעה חדשה של יתר לחץ דם במבוגרים, כאשר נקודת הסף עומדת על צריכת אבץ יומית של 10.9 מ”ג.

 

Front Med. 2022 Dec 23

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה