האם ניתן לוותר על הטיפול במדללי דם בנשים עם הפלות חוזרות? (מתוך כנס ASH)

מתוצאות מחקר ALIFE2 שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Hematology עולה כי לטיפול ב-LMWH (או Low Molecular Weigh Heparin) בנשים הרות עם היסטוריה של הפלות חוזרות ותרומבופיליה תורשתית לא הייתה השפעה על שיעור לידות חי.

מחקר ALIFE הקודם לא הדגים קשר בין טיפול בנוגדי-קרישה ובין מניעת הפלות בנשים עם היסטוריה של הפלות חוזרות. עם זאת, בתת-קבוצה של נשים במחקר עם תרומבופיליה תורשתית תועד סיכוי גבוה ב-30% ללידת חי עם טיפול בנוגדי-קרישה.

לאור זאת, החוקרים החליטו להשלים מחקר אקראי בשלב 3 במטרה לקבוע אם טיפול אנטי-תרומבוטי ישפר את שיעורי לידות חי בקרב נשים עם תרומבפיליה תורשתית, בהשוואה למעקב סטנדרטי.

מחקר ALIFE2 כלל נשים בגילאי 18 עד 42 שנים מ-15 מרכזים בהולנד, ארצות הברית, בלגיה, סלובניה ובריטניה. כל המשתתפות ניסו באופן פעל להרות או היו בהיריון לפני שבוע 7 ובכולן תועדה היסטוריה של לפחות שתי הפלות קודמות ותרומבופיליה תורשתית מוכחת.

במסגרת מהחקר חולקו באקראי 326 נשים (גיל ממוצע של 33 שנים) ביחס 1:1 לקבלת זריקה תת-עורית של LMWH פעם ביום (164 נשים) או מעקב הריון סטנדרטי (162 נשים) לאחר אישור ההיריון. כ-70% מהמשתתפות במחקר דיווחו על שלוש הפלות קודמות, או יותר.

התוצא העיקרי של המחקר היה שיעור לידות חי. תוצאים משניים כללו סיבוכי הריון, מומים מולדים ובטיחות.

החוקרים מדווחים כי שיעור לידות חי עמד על 71.6% בקרב נשים שטופלו ב-LMWH, בהשוואה לשיעור לידות חי של 70.9% בקרב לו תחת מעקב סטנדרטי (יחס סיכויים מתוקן של 1.08, רווח בר-סמך 95% של 0.65-1.78).

בנשים שטופלו ב-LMWH דווח על שיעור גבוה יותר משמעותית של אירועים חריגים על-רקע הטיפול, בהשוואה לנשים בזרוע המעקב הסטנדרטי (43.9% לעומת 26.5%; יחס סיכויים של 2.17, רווח בר-סמך 95% של 1.32-3.55). אירועים חריגים אלו כללו שטפי דם, תגובות עוריות באתר הזריקה ודימומים מינוריים.

החוקרים מסבירים כי למרות שהם התאכזבו במידה מסוימת כי ההתערבות במחקר לא הובילה לשיפור שיעור לידות חי, אך סבורים כי ייתכן והתוצאות סתמו את הגולל על מחלוקת רווחת מזה עשרות שנים. המסר העיקרי העולה מהמחקר הוא כי ניתן להבטיח לנשים עם היסטוריה של הפלות חוזרות, כי יש להן סיכוי של כ-70% ללדת תינוק בריא בהיריון הבא שלהן.

מאחר והטיפול ב-LMWH לא הוביל לעליה בשיעור לידות חי, החוקרים טוענים כי אין מקום לטיפול זה בנשים למניעת הפלות או באלו עם תרומבופיליה תורשתית והפלות חוזרות.

 

מתוך כנס ASH

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה