טיפול ב-Cabazitaxel יעיל יותר מ-ADT כנגד סרטן ערמונית גרורתי (מתוך אתר Researchsquare)

ערמונית

מנתוני עולם-אמיתי שטרם עברו סיקור עמיתים ופורסמו באתר Researchsquare עולה כי Cabazitaxel הינו טיפול יעיל יותר מ-ADT (או Androgen Deprivation Therapy) כנגד סרטן ערמונית גרורתי ועמיד לסירוס, גם כאשר ניתן במינונים נמוכים יותר מאלו ששימשו במחקר קליני או כאשר משמש לטיפול בחולים עם מחלה מתקדמת יותר.

החוקרים כותבים כי ממחקר CARD עלה כי לאחר התקדמות תחת Docetaxel ולאחר משטר טיפול ARAT, תועד שיפור של 1.7 חודשי הישרדות ללא-התקדמות ו-2.6 חודשי הישרדות ללא-התקדמות עם Cabazitaxel במקום משטר ARAT נוסף.

במסגרת המחקר נבחנו נתוני מעקב לאחר-שיווק Cabazitaxel ביפן. החולים טופלו ב-Docetaxel ולאחר מכן עד שנה טיפול ב-ARAT (טיפול ב-Abiraterone או Enzalutamide) כנגד סרטן ערמונית גרורתי ועמיד לסירוס.  החוקרים השלימו השוואה של התוצאות ב-247 גברים שקיבלו בהמשך Cabazitaxel לעומת 288 גברים שהמשיכו בטיפול ARAT חליפי.

מבין אלו שטופלו ב- Cabazitaxel, ב-73.3% תועדה מחלה בשלב M1 או MX וב-78.5% תועד מדד גליסון של 8-10 נקודות; ריכוז PSA הממוצע עמד על 483 ננוגרם/מ”ל. בזרוע הטיפול ב-ARAT, 68.1% מהחולים אובחנו עם מחלה בשלב M1 או MX וב-79.2% תועד מדד גליסון של 8-10; ריכוז PSA הממוצע עמד על 594 ננוגרם/מ”ל.

חציון מרווח הזמן עד לכישלון טיפול עמד על 109 ימים עם Cabazitaxel לעומת 58 ימים עם טיפול שני ב-ARAT (יחס סיכון של 0.34 לטובת Cabazitaxel). תוצאות דומות תוארו לאחר ניתוח PSM (או Propensity Score Matching) (יחס סיכון של 0.323).

חציון ההישרדות הכולל היה קצר יותר במחקר הנוכחי, בהשוואה למחקר CARD: 326 ימים עם Cabazitaxel לעומת 413 ימים עם Cabazitaxel במחקר CARD; החוקרים מציעים כי אחת הסיבות להבדל עשויה לנבוע מכך שהמחקר הנוכחי כלל חולים עם מחלה מתקדמת יותר או חשיפה מעטה יותר ל- Cabazitaxel בהשוואה לחולים שלקחו חלק במחקר CARD.

הטיפול ב- Cabazitaxel ניתן במינון נמוך מ-25 מ”ג/מ2 ל-81.4% מהגברים, בהשוואה ל-21.4% מאלו שלקחו חלק במחקר CARD. חולים בשתי הזרועות של המחקר אובחנו עם מדדי גליסון גבוהים יותר ורמות PSA גבוהות יותר, בהשוואה למשתתפים במחקר CARD.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מצאי המחקר מאשרים כי התועלת של Cabazitaxel דומה גם בתנאי עולם אמיתי.

 

מתוך אתר Researchsquare

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה