סוגי דפיברלציות שונים כטיפול לפרפור חדרים עיקש (NEJM)

מחקר חדש מצא כי בקרב חולים עם פרפור חדרים עיקש, ההישרדות הייתה גבוהה יותר בקרב מטופלים שקיבלו דפיברילציה מסוג DSED או מסוג VC מאשר בקרב אלו שקיבלו דפיברילציה סטנדרטית

מחקר חדש מצא כי בקרב חולים עם פרפור חדרים עיקש, ההישרדות הייתה גבוהה יותר בקרב מטופלים שקיבלו דפיברילציה מסוג DSED (Double sequential external defibrillation) או מסוג VC (Vector-change) מאשר בקרב אלו שקיבלו דפיברילציה סטנדרטית. המאמר פורסם ב- NEJM בנובמבר 2022.

למרות ההתקדמות בטכנולוגיית הדפיברילציה, פרפור חדרים עמיד פעמים רבות בפני מתן שוק חשמלי במהלך דום לב המתרחש מחוץ לכותלי בית החולים. כניסיון לשיפור ההישרדות במטופלים אלה, הוצעו סוגי דפיברילציות שונים; הסוג הראשון הינו DSED, דפיברילציה חיצונית כפולה רציפה הכוללת שימוש בשני דפיברילטורים, לרוב עם סט אחד של רפידות דפיברילטור במצב קדמי-צדדי סטנדרטי וסט שני במצב קדמי-אחורי, כדי לספק שני זעזועים ברצף מהיר. הסוג השני הינו VC, דפיברילציה המשנה את הווקטור החשמלי באמצעות מיקום רפידה קדמית ואחורית ליצירת מתח גבוה יותר בחלקו האחורי של החדר.

במסגרת מחקר זה המטופלים טופלו באחת משלוש הטכניקות (DSED, VC, דפיברילציה סטנדרטית) באופן אקראי. התוצאה העיקרית של המחקר הייתה שרידות גבוהה יותר בקרב המטופלים שטופלו בטכניקות המתקדמות. התוצאות המשניות כללו הפסקת פרפור החדרים, שיקום ספונטני של מחזור הדם ותוצאה נוירולוגית טובה בשחרור מבית החולים, שהודגמו רק בטכניקת ה- DSED.

למאמר ב-NEJM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה