מלח קשור לסיכון גבוה למחלות קרדיווסקולריות (Journal of the American College of Cardiology)

לפי מחקר שנערך לאחרונה, אכילת מזון דל מלח קשורה לירידה בסיכון למחלות לב וכלי דם, ובמיוחד לאי ספיקת לב ולמחלת לב איסכמית

לפי מחקר חדש שפורסם ב-Journal of the American College of Cardiology, אכילת מזון דל מלח קשורה לירידה בסיכון למחלות לב וכלי דם, במיוחד לאי ספיקת לב ולמחלת לב איסכמית. המחקר המבוסס על 176,570 מטופלים, מצא כי בהשוואה למטופלים אשר צורכים מלח באופן קבוע, אלו שצורכים מלח “לעיתים” היו בסיכון הנמוך ב-21% למחלות קרדיווסקולריות, ואלו שצורכים מלח “לעיתים רחוקות” או “אף פעם” היו בסיכון נמוך ב-23%. החוקרים מבית הספר לבריאות הציבור ולרפואה טרופית, מאוניברסיטת טולאן, ניו אורלינס, לואיזיאנה אומרים כי “הוספת מלח למזון נפוצה במדינות מערביות שונות וניתנת לשינוי באמצעות חינוך לבריאות”, זאת לאור העובדה כי “הממצאים גם מצביעים על כך שהתערבויות התנהגותיות להגבלת כמות המלח הנצרכת בארוחה עשויה לשפר את בריאות הלב וכלי הדם, אפילו בקרב אנשים שאורח חייהם כולל דיאטה בסגנון DASH”.

לדברי החוקרים, על אף שקיימות ראיות חזקות התומכות בצריכת מלח מופרזת כגורם עיקרי ליתר לחץ דם, מחקרים אפידמיולוגיים אחרים שעסקו בקשר בין צריכת נתרן בתזונה ומחלות לב וכלי דם הניבו תוצאות לא עקביות.

תוצאות מחקר זה הראו קשר מובהק בין תדירות נמוכה של הוספת מלח למזון לבין סיכון נמוך יותר לאירועים קרדיווסקולריים לאחר התאמה למין, גיל, גזע, BMI, עישון, שתיית אלכוהול, פעילות גופנית סדירה, מצב סוציו-אקונומי, כולסטרול גבוה, מחלת כליות כרונית, סוכרת, סרטן ודיאטת DASH. עבור תת-הסוגים של מחלות לב וכלי דם, הקשר החזק ביותר היה לאי ספיקת לב. למרות זאת, המחקר לא הראה קשר מובהק לשבץ מוחי, אם כי החוקרים מזהירים שחוסר המובהקות יכול היה להיגרם בחלקו עקב מספר מוגבל של מקרי שבץ מוחי בקרב הנחקרים.

מחקרים קודמים הראו כי רמה סוציו-אקונומית נמוכה ועישון קשורים לסף טעם מלוח גבוה יותר, לכן החוקרים טוענים שמחקר זה “מדגיש את החשיבות של שינוי הרגלי האכילה בקרב אנשים אשר צורכים מלח באופן תדיר”.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה