טיפול אחזקה ב-Capecitabine משפר הישרדות חולים עם ממאירות גרורתית של מעי גס ורקטום (מתוך אתר Researchsquare)

מנתונים שטרם עברו סיקור עמיתים ופורסמו באתר Researchsquare עולה כי טיפול אחזקה ב- Capecitabine (קפסטיבין) מלווה בשיפור משמעותי של הישרדות ללא-התקדמות והישרדות כוללת, בהשוואה למעקב פעיל לאחר קו-טיפול ראשון בחולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קו-טיפול ראשון בחולים עם ממאירות גרורתית של מעי גס ורקטום מוגבל לרוב בשל תופעות לוואי, אלו מובילות לצורך בקווי טיפול נוספים. קיימת מחלוקת באשר למתן טיפול אחזקה או מעקב פעיל כקו טיפול שני; למרות ש-Capecitabine הדגים שיפור הישרדות ללא-התקדמות, חלק מהמחקרים הראו כי התועלת הינה על חשבון המשך רעילות.

החוקרים השלימו מטה-אנליזה של חמישה מחקרים להערכת Capecitabine אל מול ניטור פעיל לאחר קו טיפול ראשון. המחקרים כללו 1,672 חולים עם ממאירות גרורתית של מעי גס ורקטום.

בהשוואה למעקב פעיל, טיפול אחזקה ב- Capecitabine לווה בשיפור משמעותי בהישרדות ללא-התקדמות (יחס סיכון של 0.59) והישרדות כוללת (יחס סיכון של 0.85). טיפול אחזקה ב- Capecitabine לווה בירידה של 41% בסיכון להתקדמות מחלה וירידה של 15% בסיכון לתמותה בהשוואה למעקב פעיל.

מניתוח לפי תתי-קבוצות עלה כי בחולים ללא מוטציות BRAF/RAS תועדה תועלת משמעותית לטיפול אחזקה ב- Capecitabine, אך לא תועדה תועלת באלו עם מוטציות BRAF/RAS.

היארעות תסמונת כפות ידיים-רגליים עמדה על 2.3% עם Capecitabine, בהשוואה ל-0.4% עם מעקב פעיל (p=0.01). לא תועדו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בהיארעות אירועים חריגים אחרים בדרגה 3/4.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביתרון ההישרדותי של טיפול אחזקה ב- Capecitabine בחולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום.

 

מתוך אתר Researchsquare

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה