זיהום בנגיף RSV אחראי לאחד מכל 50 מקרי תמותה בילדים מתחת לגיל 5 שנים (The Lancet Respiratory Medicine)

זיהום נשימתי בנגיף RSV (או Respiratory Syncytial Virus) גורם לאחד מכל 50 מקרי תמותה בילדים מתחת לגיל 5 שנים, בפרט במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת The Lancet Respiratory Medicine.

מהנתונים עולה כי הנגיף מהווה בעיה גם במדינות בעלות הכנסה גבוהה, כאשר במקומות אלו, 1 מכל 56 תינוקות בריאים מאושפז עם זיהום בנגיף RSV במהלך השנה הראשונה לחייו.

החוקרים בחנו את הרשומות הרפואיות של 9,154 תינוקות שנולדו בין תחילת יולי בשנת 2017 ועד סוף יולי בשנת 2020 וטופלו במרכזים רפואיים ברחבי אירופה. מחקרים קודמים התמקדו בתינוקות עם מחלות רקע, אך הפעם התמקדו החוקרים בתינוקות בריאים למראה.

מהנתונים עולה כי למעלה מ-97% ממקרי התמותה עקב זיהום בנגיף RSV תועדו במדינות בעלות הכנסה נמוכה או בינונית. מהממצאים עלה כי לחיסון אימהי וחיסון פאסיבי עשויה להיות השפעה משמעותית על היקף מקרי וחומרת RSV.

במדינות מפותחות, ילדים הנדבקים בנגיף לרוב שורדים מאחר וישנה גישה למנשמים וציוד רפואי אחר. אעפ”י כן, טיפול בלבד כנגד RSV עשוי להשפיע לרעה על בריאות הילדים בטווח הארוך. קשה לקבוע אם ההשלכות ארוכות הטווח של הזיהום הנגיפי הן רק טראומטיות/פסיכו-סוציאליות/רגשיות לאחר אשפוז, או שחל שינוי בריאות ההופכות לפגיעות יותר עם סיכון גבוה יותר להתפתחות אסתמה בשלב מאוחר יותר, לדוגמא, במקרים בהם הזיהום גיל צעיר גרם למחלה חמורה עם פגיעה ריאתית בלתי-הפיכה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לזיהום בנגיף RSV השפעה משמעותית על התחלואה והתמותה של תינוקות, בפרט במדינות בעלות הכנסה נמוכה או בינונית, וכי במקרים בהם הזיהום הוביל למחלה נשימתית חמורה ייתכן נזק ריאתי בלתי-הפיך וסיכון מוגבר לתחלואה בדרכי הנשימה.

 

The Lancet Respiratory Medicine, Nov 2022

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה