טיפול בסרטן שד Triple negative עם Olaparib והקרנות בטוח (JAMA Oncology)

מחקר חדש שנערך בחולות עם סרטן שד מסוג Triple Negative הראה שהשילוב של Olaparib והקרנות נסבל היטב

מחקר חדש שנערך בחולות עם סרטן שד מסוג Triple Negative הראה שהשילוב של Olaparib והקרנות נסבל היטב. Olaparib, מעכב PARP, כבר הראה יעילות בסוגים מסוימים של סרטן השד, אך במחקר זה, התרופה נחקרה כגורם רגיש לקרינה כדי להגביר את יעילות הטיפול בהקרנות. במעקב חציוני של 34 חודשים, רק מטופלת אחת פיתחה תופעות לוואי מאוחרות בדרגה 2 הקשורות לטיפול, ולא היו אירועים מאוחרים בדרגה 3 ומעלה הקשורים לטיפול. המחברים מציינים שהתוצאות שלהם מנוגדות לתוצאות ממחקר נפרד שהשתמש במעכב PARP אחר, Veliaparib.

כ-15% ממקרי סרטן השד מסווגים כ-TNBC, אשר קשור לפרוגנוזה גרועה בדרך כלל, מציינים המחברים ל-Medscape. הם משערים כי הגברת היעילות הביולוגית של טיפול בקרינה עם מעכבי PARP עשויה להוביל לשליטה רבה יותר בגידול ולשפר את התוצאות. לכן, הם ערכו ניסוי פרוספקטיבי בפאזה 1 שכלל 27 חולות עם TNBC (גיל חציוני, 46 שנים). מתוך קבוצה זו, ל-21 נשים (87.5%) הייתה תגובה פתולוגית לא מלאה בעקבות כימותרפיה ניאו-אדג’ובנטית, ושלוש חולות (12.5%) סבלו מגידולים בלתי ניתנים לניתוח למרות שקיבלו כימותרפיה ניאו-אדג’ובנטית. שלוש החולות הללו עברו לאחר מכן טיפולי הקרנות ואחריו כריתת שד, אך אף אחת מהן לא השיגה תגובה פתולוגית מלאה. הקרנה אזורית של בלוטות לימפה נערכה עבור 17 חולות (70.8%), ו-11 חולות (45.8%) קיבלו קפסיטבין אדג’ובנטי. החולות קיבלו Olaparib במינונים גדלים (50 מ”ג, 100 מ”ג, 150 מ”ג או 200 מ”ג פעמיים ביום), שבוע לפני הטיפול בהקרנות ולאחר מכן במקביל לטיפול בהקרנות. לאחר ניתוח משמר שד, בוצעו הקרנות במינון כולל של 50.4 Gy לכל השד, עם חיזוק משולב של 63-Gy בו זמנית שניתן למיטת הגידול של חולות מתחת לגיל 60.

רעילות לא נצפתה בכל רמת מינון של Olaparib, וניתן המינון המתוכנן הגבוה ביותר. לא דווח על מקרי מוות של חולים בתוך 6 שבועות לאחר סיום הטיפול. תופעות לוואי חריפות בדרגה 3 ו-4 התרחשו במספר חולים. למטופלת אחת (4.2%) היה לימפוצלה דרגה 3; לאחת (4.2%) היה כאב בחזה דרגה 3; לשתיים (8.3%) היו רדיודרמטיטיס דרגה 3; שמונה (33.3%) סבלו מלימפוניה דרגה 3; לשלוש (12.5%) היה לימפפניה דרגה 4; ו-11 (45.8%) סבלו מלימפוניה דרגה 3 או 4.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-JAMA Oncology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה