טיפול המבוסס על Capivasertib משפר הישרדות ללא-התקדמות מחלה בנשים עם סרטן שד מתקדם (מתוך הודעת AstraZeneca)

הוספת Capivasertib ל-Fulvestrant משפר משמעותית את שיעורי הישרדות ללא-התקדמות מחלה בנשים עם סרטן שד מתקדם וחיובי לקולטנים להורמונים, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו ע”י חברת אסטרה-זנקה.

המומחים מסבירים כי Capivasertib הינו מעכב AKT בשלבי פיתוח כנגד סרטן שד, ערמונית וממאירויות המטולוגיות.

מחקר CAPItello-291 הינו מחקר אקראי בשלב 3 שכלל 708 מבוגרם עם סרטן שד מתקדם-מקומית או גרורתי, חיובי לקולטנים להורמונים, ללא ביטוי או עם ביטוי נמוך של HER2, בהן תועדה הישנות או התקדמות מחלה במהלך או לאחר טיפול במעכב ארומטאז, עם או ללא מעכב CDK-4/6.

המשתתפות במחקר טופלו בעד משלב כימותרפי אחד כנגד מחלה מתקדמת. החוקרים חילקו באקראי את המשתתפות למשלב Fulvestrant עם Capivasertib או עם פלסבו.

המחקר ענה על תוצאי הסיום העיקריים, עם עדות לשיפור הישרדות ללא-התקדמות עם טיפול המבוסס על Capivasertib בכלל אוכלוסיית המחקר ובתת-קבוצה מוגדרת מראש של נשים עם גידולים בהם זוהו שינויים בגנים PIK3CA, AKT1 או PTEN. 

ממצאי המחקר צפויים להיות מוצגים באחד הכנסים הרפואיים הקרובים ובחברת התרופות מאמינים כי Capivasertib עשויה לשמש כתרופה הראשונה במשפחה זו לטיפול בנשים עם סרטן שד חיובי לקולטנים להורמונים. בנשים אלו לעיתים קרובות מתוארת התקדמות גידול או עמידות לטיפולים הורמונאליים זמינים כנגד מחלה מתקדמת וקיים צורך בטיפולים חדשים ויעילים.

מתוך הודעת AstraZeneca

 

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה