האם לסוכרת מסוג 2 השפעה על התגובה לחיסון כנגד קורונה? (Hormones)

במאמר שפורסם בכתב העת Hormones מדווחים חוקרים מיוון על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם סוכרת מסוג 2 התגובה האימונולוגית לחיסון של חברת פייזר כנגד נגיף הקורונה הייתה דומה לזו שתועדה בביקורות בריאות ללא סוכרת.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להשוות את הקינטיקה של נוגדנים מנטרלים כנגד נגיף הקורונה לאחר חיסון של חברת פייזר בין חולים עם סוכרת מסוג 2 וביקורות בריאות.  הם השוו את רמות נוגדנים מנטרלים לאחר חיסון רנ”א שליח כנגד קורונה בין 50 חולים עם סוכרת מסוג 2 אשר לא טופלו באינסולין ו-50 ביקורות בריאות תואמות בגיל, מין ומדד מסת גוף עד שלושה חודשים לאחר המנה השנייה של החיסון. הגיל החציוני של משתתפים בשתי הקבוצות עמד על 70 שנים.

ביום הראשון, ממוצע רמות נוגדנים מנטרלים בקבוצת הביקורת ובקרב חולים עם סוכרת מסוג 2 עמד על 14.64% ו-14.04%, בהתאמה (p=0.0926). שלושה שבועות מאוחר יותר, ממוצע נוגדנים מנטרלים עמד על 39.98% בקבוצת הביקורת ועל 40.97% בקרב חולים עם סוכרת מסוג 2 (p=0.698).

חודש לאחר מנת החיסון השנייה, ממוצע רמות נוגדנים מנטרלים עלה ל-87.13% בקבוצת הביקורת ועל 89.00% בקבוצת החולים עם סוכרת מסוג 2.

שלושה חודשים לאחר מנת החיסון השנייה, טיטר הנוגדנים המעכבים ירד ל-83.49% בקבוצת הביקורת ול-76.36% בקרב אלו עם סוכרת מסוג 2.

בכלל נקודות הזמן, לא תועדו הבדלים משמעותיים בין שתי הקבוצות.

ממצאי המחקר מעידים כי לסוכרת מסוג 2 אין השפעה שלילית על התגובה האימונולוגית לחיסון מבוסס רנ”א שליח כנגד נגיף הקורונה, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית.

 

Hormones, Oct 21, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה