מחדל ההפריה: בית המשפט הכריע על נחיצות בדיקה גנטית מידית לזיהוי ההורים הביולוגיים; המחלקה לפוריות באסותא ראשון לציון עלולה להסגר (N12)

סדרת ביקורות נערכה השבוע במחלקה לפוריות באסותא ראשון לציון על ידי משרד הבריאות. בכתבה ב-N12 נכתב כי בעקבות ממצאי הביקורת החמורים הודיעה ד”ר הגר מזרחי, ראשת חטיבת הרפואה במשרד, כי היא שוקלת להורות על סגירה מלאה או חלקית של יחידת ההפריה החוץ גופית בבית החולים.

בכתבה דווח כי בדו”ח שהתקבל עם סיום הביקורת נמצאו ליקויים בטיחותיים משמעותיים שתיקונם נדרש באופן מידי, וכי הם תורמים לליקויים בבטיחות הטיפול, ועל כן זימן משרד הבריאות את בית החולים לשימוע. המשרד הצביע על ליקויים בתחום התקינה ביחידה, הנמצאת בחוסר, על צפיפות ועל תשתיות הנדסיות שאינן מספקות את היקף העבודה ביחידה.

במקביל, במסגרת הדיון המשפטי החליט בית המשפט המחוזי בלוד לחייב את האישה הנושאת את העובר ונמצאת בהיריון, להעביר בהקדם את תוצאות הבדיקה הגנטית לזיהוי הורי העובר. בית המשפט ציין בהחלטתו כי יש חשיבות לידיעת מוצאו הגנטי של העובר, וכי גם להורים שעשויים להיות ההורים הביולוגים זכות לבירור הקשר הזה. בשל החשיבות הציבורית הוחלט לפרסם חלקים מההחלטה למרות שדיונים מסוג זה מתנהלים בדרך כלל בדלתיים סגורות.

תגובת בית החולים המובאת בכתבה: “באסותא לומדים את עיקרי טיוטת דו”ח משרד הבריאות, והערות אסותא יועברו ישירות לגורמים הרלוונטיים על מנת להמשיך בפעילות היחידה בסטנדרט הגבוה האפשרי. באסותא מציינים כי בחינת האירוע נבדקת על כל היבטיו וכבר מיושמים חלק מהלקחים שנלמדו. אסותא תפעל בכל דרך כדי להמשיך ולקיים את היחידה המצוינת בראשון, אשר ביצעה עשרות אלפי מחזורי הפרייה מוצלחים במשך שנים רבות, על ידי מיטב הרופאים והאמבריולוגים בישראל ותמשיך ללוות את המטופלות אשר נמצאות בשלבי תהליך ההפריה”.

לכתבות בנושא באתר N12, מאת יולן כהן ויובל אראל : 1 ,  2, 3

עדכון:

עיתון “הארץ” פרסם אמש כי משרד הבריאות מקיים ביקורת גם ביחידת ההפריה באסותא ברמת החייל. לפי הכתבה, ביחידה מתקיימים כ-20 אחוזים מההליכים בישראל.

לכתבתו של עידו אפרתי ב”הארץ”

1 תגובה
  1. יחיעם פישר
    יחיעם פישר אומר:

    לדעתי בית משפט חייב מן הצדק לתת את התינוקת שתיוולד להורים הביולוגים ולפצות ביד נדיבה את ההורים שהפכו לפונדקאים בעל כורחם. הריון זה 9 חודשים ,לאחר מכן מחכים חיים ארוכים שבהם יהיו אומללים 2 משפחות .אחת הפונדקאית שתדע בסתר ליבה שזה לא ילד שלהם .והביולוגית שתדע שילד שלהם גדל אצל משפחה אחרת. עדיף לפצות משפחה אחת ולתת למשפחה הביולוגית את מה ששייך להם. . צריך החלטה אמיצה ואכזרית מעט שתביא לסיום האי וודאות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה