טיפול ב-Nifedipine במהלך צירים מסייע באיזון לחץ דם בנשים עם קדם רעלת היריון חמורה (Hypertension)

בנשים עם קדם רעלת היריון עם מאפיינים חמורים תועדו תוצאות טובות לטיפול פומי ב-Nifedipine במהלך הצירים והלידה, כך עולה מתוצאות מחקר אקראי-מבוקר חדש שפורסמו בכתב העת Hypertension.  מהנתונים עולה כי מתן Nifedipine בשחרור ממושך היה בטוח והפחית את הצורך במתן טפול תוך-ורידי או טיפול פומי בשחרור-מיידי לאיזון לחץ הדם. עוד תועדה מגמה של הפחתת שיעור הניתוחים הקיסריים וצורך באשפוז היילוד ביחידת טיפול נמרץ.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קדם-רעלת היריון מלווה בתחלואה אימהית ופרינטאלית. מעבר לטיפול אקוטי כנגד יתר לחץ דם חמור, אין טיפולים יעילים לאיזון יתר לחץ דם במהלך היריון. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשערה כי התחלת טיפול פומי ב- Nifedipine בשחרור-ממושך במהלך ההיריון  בנשים עם קדם-רעלת היריון ומאפיינים חמורים עשויה לסייע במניעת יתר לחץ דם חמור.

החוקרים השלימו מחקר אקראי, מבוקר-פלסבו, שכלל נשים עם קדם רעלת היריון ומאפיינים חמורים אשר עברו השראת לידה בין שבוע 22 ועד שבוע 41 ושישה ימים להיריון. המשתתפות חולקו באקראי לקבלת Nifedipine בשחרור-ממושך במינון 30 מ”ג או פלסבו תואם כל 24 שעות. התוצא העיקרי היה קבלת לפחות מנה אחת של טיפול אקוטי לאיזון יתר לחץ דם בשל לחץ דם חמור (160/110 מ”מ כספית ומעלה) למשך 10 דקות ומעלה. תוצאים משניים כללו את שיטת הלידה, אשפוז ליחידת טיפול נמרץ ביילודים ומשלב של סיבוכים ביילוד.

מדגם המחקר כלל 55 נשים שחולקו באקראי לקבלת Nifedipine ומספר דומה של נשים בזרוע הפלסבו.

שיעורי התוצא העיקרי עמד ועל 34% מהנשים בזרוע הטיפול ב- Nifedipine ועל 55.1% מאלו בזרוע הפלסבו (סיכון יחסי של 0.62, רווח בר-סמך 95% של 0.39-0.97); המספר הנדרש לטיפול למניעת קבלת טיפול אקוטי עמד על 4.7 חולים (רווח בר-סמך 95% של 2.5-44.3).

מספר קטן יותר של נשים בזרוע הטיפול ב- Nifedipine נדרשו לניתוח קיסרי, בהשוואה לזרוע הפלסבו (20.8% לעומת 34.7%; סיכון יחסי של 0.60, רווח בר-סמך 95% של 0.31-1.15). שיעור האשפוזים ביחידות טיפול נמרץ ביילודים עמד על 29.1% בזרוע Nifedipine לעומת 47.1% בזרוע הפלסבו (סיכון יחסי של 0.62, רווח בר-סמך 95% של 0.37-1.02). לא תועדו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בשיעור הסיבוכים החריגים ביילודים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי התחלת טיפול ב- Nifedipine בשחרור-ממושך מסייעת בהפחתת הצורך בטיפול אקוטי לאיזון לחץ הדם בנשים עם קדם רעלת היריון ומאפיינים חמורים.

 

Hypertension, Oct 3, 2022

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה