עדויות חדשות תומכות בתועלת של Deucravacitinib לטיפול בחולי לופוס (מתוך כנס ה-EADV)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-European Academy of Dermatology and Venerology עולות עדויות התומכות ביעילות ובטיחות של Deucravacitinib לטיפול בחולי לופוס עם שיפור ממושך לאורך עד 48 שבועות טיפול.

החוקרים בחנו את מדד Cutaneous Lupus Erythematosus Disease Area and Severity Index, או CLASI בקרב חולים עם לופוס פעיל בדרגה בינונית-עד-חמורה שענו על קריטריוני Systemic Lupus International Collaborating Clinics. המשתתפים חולקו באקראי ביחס 1:1:1:1 לקבלת Deucravacitinib במינונים של 3 מ”ג פעמיים ביום, 6 מ”ג פעמיים ביום, 12 מ”ג פעם ביום, או פלסבו.

התוצא העיקרי של המחקר היה מספר החולים עם תגובה לפיSLE Responder Index-4 (או SRI-4) לאחר 32 שבועות. תוצאי סיום משניים לאחר 48 שבועות כללו המשך תגובה לפי SRI-4, ירידה של לפחות 50% במדד CLASI בהשוואה למדד ראשוני של 10 נקודות או פחות ותגובה לפי קריטריוני British Isles Lupus Assessment Group-based Composite Lupus Assessment.

מבין 363 חולים, 76% השלימו את 48 שבועות הטיפול. לאחר 32 שבועות, 58.2% מהחולים בזרוע הטיפול במינון 3 מ”ג, 49.5% מאלו בזרוע הטיפול במינון 6 מ”ג ו-44.9% מאלו שקיבלו Deucravacitinib במינון 12 מ”ג השיגו תגובה לפי SRI-4, זאת בהשוואה ל-34.4% מהחולים בזרוע הפלסבו. תגובה זו נשמרה בכלל קבוצות הטיפול ב- Deucravacitinib לאחר 48 שבועות.

בחולים שטופלו ב- Deucravacitinibתועדו תוצאות טובות יותר בהשוואה למטופלים בפלסבו בשיעור של 10-22% בסולם BICLA ובשיעור של 39-53% במדד CLASI-50. עוד הושג שינוי ממוצע גדול יותר במדד CLASI מתחילת המחקר של 3.1-4.9 נקודות.

בנוסף, הטיפול ב- Deucravacitinib נסבל היטב עם פחות אירועים חריגים חמורים בקרב מטופלים בתרופה הפעילה בהשוואה לאלו בזרוע הפלסבו. הטיפול ב- Deucravacitinib שמר על פרופיל בטיחות דומה לזה שתואר במחקרים מוקדמים יותר בחולים עם פסוריאזיס ודלקת מפרקים פסוריאטית.

החוקרים כותבים כי עם Deucravacitinib ניתן לזהות השפעות על העור אשר לא הושגו עם טיפולים קודמים כנגד לופוס והם מקווים כי מדובר בעידן חדש של טיפול ממוקד יותר העשוי להביא לשיפור התוצאות בחולים אלו.

 

מתוך כנס ה-EADV

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה