כ-30% ממקרי התמותה עקב ממאירות בארצות הברית קשורים לעישון סיגריות (International Journal of Cancer)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת International Journal of Cancer עולה כי קרוב ל-123,000 מקרי תמותה עקב ממאירות בארצות הברית בשנת 2019 – או כ-30% מכלל מקרי התמותה עקב ממאירות – נקשרו עם עישון סיגריות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במהלך העשורים האחרונים חלה ירידה משמעותית בהיקף העישון בארצות הברית עם ירידה גדולה בשיעורי התמותה עקב סרטן ריאות וחלק מהממאירויות האחרות הקשורות עם עישון סיגריות.

מחקר קודם הראה כי היקף אובדן הכנסות עקב תמותה משנית לממאירות עמד על כמעט 95 מיליארד דולרים בשנת 2015. ממחקר אחר עלה כי חלק גדול מאובדן ההכנסה משנית לתמותה עקב ממאירות מיוחס לעישון סיגריות, אך מדובר בהערכות המבוססות על נתונים ישנים יחסית.

במטרה להשלים הערכה עדכנית יותר ולסייע בקביעת המדיניות באשר לשימוש בטבק, החוקרים השלימו הערכה של אובדן שנות-חיים (Person-Years of Life Lost, או PTLL) ואובדן הכנסות עקב תמותה משנית לממאירות הקשורה עם עישון סיגריות בשנת 2019.

מבין 418,563 מקרי תמותה עקב ממאירות בקרב מבוגרים בגילאי 25-79 שנים, 122,951 יוחסו לעישון סיגריות. שיעורים אלו מקבילים ל-29.4% מכלל מקרי התמותה עקב ממאירות ואובדן שנות חיים בהיקף של כ-2.2 מיליון שנות-אדם. בתרגום לאובדן הכנסות, החוקרים מעריכים כי מדובר בכ-20.9 מיליארד דולרים בסך הכול, עם אובדן הכנסות ממוצע של כ-170,000 דולרים לכל מקרה תמותה עקב ממאירות על-רקע עישון.

מחלוקה לפי סוג ממאירות עלה כי סרטן ריאות היה אחראי ל-62%, או כ-12.9 מיליארד דולרים, מכלל אובדן הכנסות עקב עישון, לאחריו סרטן הוושט (7%, או 1.5 מיליארד דולרים), סרטן מעי גס ורקטום (6%, או 1.2 מיליארד דולרים) וסרטן כבד (5%, או 1.1 מיליארד דולרים).

שיעורי תמותה עקב עישון היו הגבוהים ביותר ב-13 מדינות הטבק, מדינות בהן מדיניות הבקרה על שימוש טבק פחות קפדנית ושיעורי עישון סיגריות גבוהים יותר. אובדן ההכנסות במדינות אלו יחדיו היה גבוה בכ-44%, בהשוואה למדינות אחרות ושיעור PYLL השנתי היה גבוה ב-47% באזורים אלו.

החוקרים משערים כי במידה ושיעורי PYLL ואובדן הכנסות בכל המדינות היו דומים לאלו שתוארו היוטה, בה תועדו השיעורים הנמוכים ביותר, אזי ניתן היה לחסוך למעלה ממחצית מאובדן שנות-חיי אדם ואובדן הכנסות במדינה. במילים אחרות, ניתן היה לחסוך בממוצע אובדן של 1.27 מיליון שנות-אדם ואובדן הכנסות של כ-10.5 מיליארד דולרים בשנת 2019.

 

International Journal of Cancer, 2022

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה