אחים ואחיות של ילדים עם מחלות כרוניות בסיכון מוגבר להפרעות פסיכיאטריות  (J Pediatr)

אחים ואחיות של ילדים עם מחלות כרוניות עלולים להיות בסיכון מוגבר לדיכאון, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Pediatrics.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את התוצאים הפסיכיאטריים והגופניים של אחים ואחיות של ילדים עם מחלות כרוניות, בהשוואה לאחאים של ילדים בריאים או ביקורות בריאות. לשם כך, הם השלימו חיפוש במאגרי Ovid MEDLINE, EMBASE, Cochrane Central Register of Controlled Trials, PsycINFO ו-CINAHL עד 9 באוגוסט, 2021. הם כללו מחקרים בשפה האנגלית שדיווחו על אבחנה קלינית של הפרעות פסיכיאטריות וגופניות באחאים של ילדים מתחת לגיל 18 שנים עם מחלות כרוניות וכללו קבוצת השוואה. שני סוקרים אספו נתונים ובחנו את הסיכון להטיה.

מבין 9,899 מחקרים שנבדקו, 34 נכללו בסקירה; 28 מחקרים דיווחו על הפרעות פסיכיאטריות, שלושה דיווחו על מחלות גופניות ושלושה מחקרים דיווחו על תמותה. בקרב אחאים של ילדים עם מחלות כרוניות תועד מדדי דיכאון גבוהים יותר בהשוואה לקבוצת ההשוואה (הבדל ממוצע מתוקן של 0.53, p<0.001; שישה מחקרים), בעוד שמדדי חרדה לא היו מוגברים משמעותית (הבדל ממוצע מצוקן של 0.21, p=0.07; שבעה מחקרים).

לאור מספר מוגבל של מחקרים והטרוגניות בין מחקרים, לא ניתן היה להשלים מטה-אנליזה להערכת ההשפעה של אבחנות פסיכיאטריות (7 מחקרים), תמותה (3 מחקרים), או תוצאים גופניים (3 מחקרים).

החוקרים מסכמים וכותבים כי אחאים של ילדים מחלות כרוניות עשויים להיות בסיכון מוגבר לדיכאון. מהנתונים עולה צורך בהתערבויות ממוקדות לתמיכה בבריאות הפסיכולוגית של אחים ואחיות של ילדים עם מחלות כרוניות.

 

J Pediatr. Published July 7, 2022

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה